Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Turtorial] Zrób swój świat (3ds max i trochę spacer)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Mody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojciec redaktor
Czeladnik


Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:09, 07 Cze 2006    Temat postu: [Turtorial] Zrób swój świat (3ds max i trochę spacer)

Wiem, ze mało, ale sam maxa dobrze nie umiem Razz (w poziomkach kto inny się tym zajmuje

1. Interfejs
Spójrzmy na 4 pola. Przedstawiają one nasz obiekt z różne perspektywy. Domyślne to:
- Top (widok z góry)
- Front (widok z boku)
- Left (widok z lewej)
- Perspective (widok z perspektywy)
Dla nas szczególnie ważny będzie ten ostatni dlatego umieśćmy go na całym ekranie naciskając klawisz


Teraz Widzimy widok z perspektywy. Kolejnym krokiem będzie zmiana sposobu mierzenia na centymetry co ułatwi nam zadanie. Wybieramy z górnego menu Customize > Units Setup. Zaznaczamy opcję Metric i wybieramy z ramki pod spodem Centimeters. Tyle na początek.

2. Nasz pierwszy teren
Teraz utworzymy niewielki teren oraz nałożymy teksturę.
Po prawej mamy aktywną zakładkę create. Możemy tu stworzyć wcześniej zdefiniowane przez programistów obiekty. Nas interesuje na razie plane. Klikamy na „plane” i przeciągamy ja po polu w 3ds max. Właśnie stworzyłeś podłoże! Zmień teraz parametry lenght i width na 1000. Teraz, jeśli pozostałe okna są ukryte, pokaz je. (jeśli nie wiesz, to zobacz rozdział wyżej. Pokazuje się je tak samo jak chowa). Kliknij na przycisk

Uwaga, nasza płaszczyzna musi być zaznaczona.

Teraz korzystając z różnych perspektyw poruszamy ją tak, aby leżała idealnie na siatce. Zaznacz w górnym menu ikonie strzałki, przez co wyjdziesz z trybu poruszania. Teraz kliknij na płaszczyźnie prawym przyciskiem myszy. Najedź na Convert to i zaznacz opcje Convert to Editable Mesh. Przyda się w późniejszych częściach.
Dobra teraz teksturki. Zaznaczamy naszą płaszczyznę. Zaznaczamy material editor (4 kulki w prawym górnym rogu). Zaznaczamy pierwsza lepszą kulkę. Upewniamy się, czy płaszczyzna jest zaznaczona. Rozwijamy menu maps z edytora materiałów. W drugiej linijce (diffuse color) klikamy na none i z menu po lewej zaznaczamy opcję New. Następnie klikamy 2 razy na bitmap i otwiera się nam okno dialogowe. Szukamy miejsca gdzie mamy mod developmed kit i wybieramy: 3ds max Staff>Data>level texturen i wybieramy plik OtFlTile01.tga. Teraz w edytorze materiałów klikamy na Assign Material to Selection (niebieska kulka, strzałka, sześcian) oraz na Show map in viewport (sześcian w kratke). Teraz zapisujemy. Ale to nie wystarczy. Żeby spacer to odczytal to nie może mieć rozszerzenia max tylko 3ds. W tym celu exportujemy (file>export). Najlepiej exportujemy do (katalog z gothicem) \_Work\Data\Worlds\Testlevel, aby było zawsze dostępne.

W 3 części pobawimy się troche ze spacerem, a nie zamierzam tu zamieszcać kursu spacera bo tkai już jest [link widoczny dla zalogowanych]

3. Spacer cz. 1

Odbiegamy teraz do tematu. Uruchomcie spacera, a następnie na file>open mesh i otwieramy nasz zapisany wcześniej plik. Nie widzimy jednak świata tylko informacje mówiąca nam o potrzebie skompilowania. Z menu na górze wybieramy Word>compile. Wyświetla nam się okno. Z grupy engine wybieramy outdoor i ODZNACZAMY opcję Editmode. Hura, skompilowaliśmy świat. Teraz tylko idziemy kolo płaszczyzny i stawiamy na niej „zCVobStartpoint” czyli punkt z którego startować będzie nasz bohater. Dobra zapisujemy. Dajemy file>save zen i zapisujemy gdzie chcemy (najlepiej w - katalog z gothicem \_Work\Data\Worlds\Testlevel). Teraz szybko budujemy moda za pomocą gothic VDFS.(Kurs [link widoczny dla zalogowanych]) W pliku ini , w linijce „world” wpisujemy ścieżkę naszego świata ( w moim wypadku world=Testlevel\LVL.ZEN). Uruchamiamy moda i...



HURA! MAMY WŁASNY (mały Razz ) ŚWIAT! Na razie to tyle.


Niedługo jak robić domek i radźcie sobie sami Razz


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 17:13, 08 Wrz 2008    Temat postu:

Dzięki za tutek Cool . Przydał się! Tylko mam jeszcze jeden mały problem Embarassed . Czy mógłbyś napisać jeszcze, jak się robi jaskinie?? Z góry dzięki!

PS : Tam gdzie napisałeś :

Cytat:
W 3 części pobawimy się troche ze spacerem, a nie zamierzam tu zamieszcać kursu spacera bo tkai już jest TU

i
Cytat:
Teraz szybko budujemy moda za pomocą gothic VDFS.(Kurs TU)

to tam gdzie jest KLIK, to linki nie działają.
Powrót do góry
Dharthez
Nowicjusz miecza


Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legendarna Wyspa Endorionu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:55, 12 Wrz 2008    Temat postu:

Cóż, to się może przydać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:19, 26 Wrz 2008    Temat postu:

Właśnie nie działa, Mam fajnego pomysła na świat tylko czemu zawsze nie działają linki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dharthez
Nowicjusz miecza


Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legendarna Wyspa Endorionu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 06:44, 27 Wrz 2008    Temat postu:

A może dlatego, że ten temat jest z 2006 roku a jest jesień 2008 i linki stały się nie aktualne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciek88
Gość





PostWysłany: Wto 18:03, 27 Sty 2009    Temat postu:

Zaznaczamy material editor (4 kulki w prawym górnym rogu)
Jakie 4 kulki nie wiem o co chodzi ja w prawym górnym rogu nie mam żadnych kulek(w ogóle nie mam)?? Sad
Powrót do góry
GomezX
Wrzód(Zbanowany)


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:05, 27 Sty 2009    Temat postu:

Maciek88- Jak przeczytałem.. Chyba dokładnie- musisz się zarejestrować. Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciek88
Gość





PostWysłany: Czw 14:25, 29 Sty 2009    Temat postu:

Dobra już wiem o co chodzi ale mam inny problem. Mianowicie najpierw robie już swój świat tak jak to jest opisane i zapisuje go w formacie 3ds potem włączam spacer i otwieram ten świat, kompiluje go i nic nie ma pusty świat myślałem że może go nie widać bo to tylko skrawek podłoża więc zrobiłem większy i nie tylko podłoże ale i pionowe obiekty ale nic tego świata po prostu nie ma. Nie wiem o co chodzi jeśli ktoś wie jak mi pomóc to prosiłbym żeby napisał z góry dzięki.
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:40, 29 Sty 2009    Temat postu:

Czy może po prostu "wszystko jest czarne"? Musisz wejść w opcję (już w spacerze) i skompilować światło (świat chyba też).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciek88
Gość





PostWysłany: Czw 16:57, 29 Sty 2009    Temat postu:

Nie nie jest czarno widać niebo i tło tylko nie ma modeli które zrobiłem w 3ds max Sad
Powrót do góry
Celeste
Adept walki


Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Góra Ognia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:30, 05 Lut 2009    Temat postu:

Poszukaj pomocy z tym na googlach, napewno coś znajdziesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:01, 05 Lut 2009    Temat postu:

Lepiej na forum TheModders....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Celeste
Adept walki


Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Góra Ognia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:08, 05 Lut 2009    Temat postu:

Tak to również jest dobre ale oprucz TheModders można jeszcze inne...
tu link do TheModders, a dokładniej do modów:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Milten_Mag_Wody
Obywatel


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:39, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Dharthez napisał:
A może dlatego, że ten temat jest z 2006 roku a jest jesień 2008 i linki stały się nie aktualne.
Racja ale teraz jest wiosna 2009 więc...jeszcze później.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jendrzejs
Obywatel


Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:32, 04 Maj 2009    Temat postu:

Milten_Mag_Wody napisał:
Dharthez napisał:
A może dlatego, że ten temat jest z 2006 roku a jest jesień 2008 i linki stały się nie aktualne.
Racja ale teraz jest wiosna 2009 więc...jeszcze później.


Jest 4 maja 2009 i nie długooo latoo XD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Mody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin