Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PKP
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Kosz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:24, 26 Gru 2010    Temat postu: PKP

Po wstawieniu rubruczki z umiejętnościami KP przez Dracka powstał swego rodzaju chaos (nie zwalam tu na nikogo winy, coś nie wyszło i tyle). Cechy pokrywają się z umiejętnościami i chciałbym właśnie wykluczyć cechy i wstawić wyłącznie umiejętności. Uczyłyby ich osoby które w swym opisie miały by to uwzględnione co mogą podszkolić. Broń boże jeśli chodzi o powrót expa. Powzwólcie, że podam wymyśloną rubryczkę na przykładzie siły.

2/10 - Cherklak (sztylety, krótkie miecze, mały zasięg z łuku i trudności naciąganie bełtu od kuszy, słabsze ciosy)
3-6/10 - Zwykła siła (długie miecze, większy zasięg z łuku i łatwiejsze naciąganie bełtu z kuszy, mocniejsze ciosy)
7-9/10 - Silny (Dwuręczne miecze, większy zasięg z łuku, jeszcze łatwiejsze naciąganie bełtu z kuszy, jeszcze mocniejsze ciosy)
10/10 - Bardzo silny (Bardzo potężne bronie, bardzo duży zasięg z łuku, bardzo łatwe naciąganie bełtu z kuszy, potężne ciosy)

Chodzi mi o to, iż dajmy na to pan Sam mógłby uczyć siły do 6/10 i sposó uczenia byłby różny. Albo pieniądze, albo pokonanie pana Sama ileś razy na arenie lub wykonać dla niego różne zadania. Oczywiście nauczyciel uczący wyższego poziomu byłby by coraz trudniejszy do znalezienia (a jeśli już to wykonanie trudniejszego zadania). Spis umiejętności mam na razie taki spis:
-Siła
-Zręczność
-Wytrzymałość
-Walka 1h,2h, łuk, kusza
-Magia
-Szybkość
-Czytanie
-Pisanie(te dwa w komplecie były z poprzedniego głosowania)

Każdy dostawał by na to bodajże 30 punktów do rozdysponowania i mógłby dajmy na to 5 umiejętności ulepszyć (tylko 5 żeby nie było ładowania 10 w jedno, nie mniej i nie więcej). Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karypto
Rycerz


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 1450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Strzelin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:36, 26 Gru 2010    Temat postu:

Ja myślę że na początek to najwyżej 15 pkt powinniśmy dostawać bo 30 to za dużo. Nie wiem jak długo to się utrzyma bo ostatni pomysł z pakowaniem pkt w umiejętności został porzucony przez nierówność między graczami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:40, 26 Gru 2010    Temat postu:

Dlatego się pytam bo sam nie mam pojęcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BlackFire
Paladyn


Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 2218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:40, 26 Gru 2010    Temat postu:

Co ja na to? A powiem co ja na to.

Pomysł nie jest zły. Dobrze by było usunąć te cechy i dodać umiejętności. Tyle że nie spodobało mi się jedno... A mianowicie:

Rydhard napisał:
Uczyłyby ich osoby które w swym opisie miały by to uwzględnione co mogą podszkolić.


To mi się na prawdę nie spodobało. W końcu, jeśli gracz sobie będzie zwiedzał jakiś tam obóz i będzie chciał się nauczyć jakiejś tam umiejętności i zobaczy w opisie postaci, że ta postać tego uczy od razu będzie wiedział dokąd iść -.- A powinno moim zdaniem być tak, że jest sam opis postaci i nie dawać żadnych dopisków, czego ta postać uczy, by gracz się sam wysilił i znalazł postać, która uczy owej umiejętności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Martin
Wrzód(Zbanowany)


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 2342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:42, 26 Gru 2010    Temat postu:

Emm... Może być (?) Tylko mi się wydaję, że to za bardzo przypomina lvle. No ale jestem za.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karypto
Rycerz


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 1450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Strzelin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:43, 26 Gru 2010    Temat postu:

Źle to sobie tłumaczysz Rohen, to nie są levele tylko stopnie wtajemniczenia gracza w daną dziedzinę, tak samo jak uczysz się np matematyki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:44, 26 Gru 2010    Temat postu:

Ja jedynie się pytam bo albo cechy albo te umiejętności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matis
Wojownik


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z tamtąd ;-)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 07:27, 27 Gru 2010    Temat postu:

Pomysł nie jest. Tylko żeby się za duży chaos przez to nie zrobił. Moim zdaniem lepsze będą te Umiejętności niż cechy, dają lepsze wyobrażenie jak ktoś coś umie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matis dnia Pon 07:28, 27 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:09, 27 Gru 2010    Temat postu:

No właśnie o to mi mniejwięcej chodziło. Cechy do tej pory polegały na tym, że praktycznie każdy dawał sobie przysłowiową zajebistość w jakiejś umiejętności (dobry to jednak dobry) a na odczepne dawał, że lżejszymi lub cięższymi brońmi nie umie walczyć a kusza mu idzie słabo. Czasem też do cholery nie miałem pojęcia skąd dobra znajomość magii pojawiała się u wieśniaka.
A jeśli chodzi o sposób uzyskiwania umiejętności. Punkty będą wyłącznie na początku by gracz mógł stworzyć już jakąś postać która będzie się męczyła z chrząszczem.
Dalsze zdobywanie umiejętności nie odbywało by się na zasadzie, że ktoś da nam punkty byśmy rozdysponowali je jak chcieli. Nic bardziej mylnego. Załóżmy, że mielibyśmy siłę na 5/10 a chcielibyśmy mieć 6/10 i jest sobie za Khorinis bandyta Frank który może Cie nauczyć na 6/10 lecz pan Frank ma problemy z polnymi bestiami które zaczęły panoszyć się dookoła jego kryjówki więc musimy je wytępić. Gdy to nam się uda Frank w nagrodę nauczy nas siły na 6/10 i wszyscy są zadowoleni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karypto
Rycerz


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 1450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Strzelin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:16, 27 Gru 2010    Temat postu:

Po dłuższych przemyśleniach (3 minuty) doszedłem do wniosku że punkty umiejętności nie mają sensu... lepiej zrobić coś stylu że jak chcemy się nauczyć jakiejś umiejętności powyżej 5 to musimy poświęcić czas np:
6 - 1 godzina
7 - 2 godziny
8 - 4 godziny
to robi więcej sensu niż "o mam punkt umiejętności zaraz sobie podwyższę siłę w 3 sekundy i lecę na misję".

No i może na początku wszystkie umiejętności mamy np na 3 i potem w przerwach między misjami będziemy się dokształcać w wybranych dziedzinach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matis
Wojownik


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z tamtąd ;-)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:17, 27 Gru 2010    Temat postu:

No wszystko super ale ja dodałbym jeszcze możliwość takiego samo uczenia. Byłaby ona oczywiście długotrwała i takie tam. Ale np. jakby miał ktoś te 5/10 siły i chciałby zrobić 6/10 to by skombinował jakieś coś do podnoszenia i podnosił. Ale to by trzeba było oczywiście robić dużo dłużej, bo jakby się poszło do tego Franka to nauczył od razu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:18, 27 Gru 2010    Temat postu:

Dałem tylko przykładową wersje. Oczywiście, że za 6/10 takiego łatwego zadania nie będzie. Po za tym nie tylko będą zadania. Czasem jakaś wysoka sumka czy zdobycie jakiegoś unikatowego przedmiotu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Martin
Wrzód(Zbanowany)


Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 2342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:20, 27 Gru 2010    Temat postu:

A mi się podoba pomysł Matisa. Idziesz do tego Franka, on uczy Cię w powiedzmy 10 minut siły + 1. Ale nie możesz go znaleźć, bierzesz sobie jakiś ciężarek i przez powiedzmy 30 minut go podnosisz i Ci siła wzrasta. Ale taki ciężarek można tylko raz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:38, 27 Gru 2010    Temat postu:

Dobra, ale w przypadku innych umiejętności?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matis
Wojownik


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z tamtąd ;-)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:43, 27 Gru 2010    Temat postu:

No też coś takiego. O sile już mówiłem. Zręczność, no to robić coś co trzeba zrobić szybko, nie wiem ryby ręką łapać Very Happy (joke). Wytrzymałość, hartować się jakoś, w zimnej wodzie pływać albo coś takiego. Walka mieczem, łuk i kusza no to ćwiczenia tak samo z magią. A szybkość no to biegać, też trening.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Kosz Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin