Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wojna
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Który obóz by wygrał wojnę?
Obóz Bractwa
11%
 11%  [ 14 ]
Nowy Obóz
58%
 58%  [ 71 ]
Stary Obóz
29%
 29%  [ 36 ]
Wszystkich Głosów : 121

Autor Wiadomość
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 09:06, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Nomadin napisał:
Teraz się przekonałem. Gdyby znalzł się jakis user co tworzy mody by zrobił mod gdzie by walczyło bractwo z NO lub SO? Wystarczy płaska ziemia otoczona górami.


Chyba to zrobię...


NOWE WIEŚCI!

Przejrzałem skrypty, już wiem dlaczego Gor na Drak wygrywa z ośmioma strażnikami. Jego FAI wynosi MASTER! Nie ma dużo większych statystyk ale jest to jeden z najlepiej posługujących się bronią NPC w grze, w pojedynku Szkal vs. Gor na Drak (masterzy) wypadają mniej więcej po równo. Gdy jeden atakuje z zaskoczenia, wygrywa właśnie on, w przeciwnym wypadku szanse są równe.

Wszyscy strażnicy którzy stoją przed bramą to "strongi" czyli nastawieni na walkę wręcz, niezbyt dobrzy NPC.

Na czym polega zasadnicza różnica, widać to w G2, niech ktoś z was spróbuje najpierw walczyć z Festerem, a potem zmierzy się z Raoulem.

Ich staty są podobne, ale pierwszy walczy kiepsko, źle blokuje, biega w kółko, robi ataki z wybiegu. Tymczasem Raoul często blokuje, robi kontry i w żadnym wypadku NIE ATAKUJE Z WYBIEGU, a jest to najgorsze co można zrobić, każdy kompetentny gracz w tym momencie przeskoczy NPCowi za plecy i go posieka.

Zaraz biorę się za liczenie, może wyjdzie coś nowego w tej sprawie.

I tu dochodzimy do sedna, Gor na Drak jest czymś w rodzaju Magnata/Uber-Strażnika, jednym z najlepszych fechmistrzy bractwa, a tych ośmiu kolesi to przeciętniacy w swojej kategorii.



Moje nowe stanowisko: Nie opowiadam się po żadnej z stron. Rodzaj FAI ma zbyt wielkie znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:24, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Przepraszam za Double Post, ale policzyłem wszystko.

Zliczyłem wszystkich żywych (Nek, nie) NPC którzy walczą po jakiejś stronie (np. nie liczę Quentina i jego bandy, Gilberta itd.). Oto wyniki:


Stary Obóz: 192

Magnaci: 5
Magowie Ognia: 6
Strażnicy: 69
Cienie: 24
Kopacze: 88



Nowy Obóz: 137

Magowie wody: 6
Najemnicy: 42
Szkodnicy: 48
Kreci: 17
Zbieracze: 24



Obóz Bractwa: 103

Guru: 8
Strażnicy Świątynni: 38
Nowicjusze: 57


Kolejność sił wygląda tak (dla bezimiennych NPC):

1. Straż Świątynna
2. Najemnicy
3. Strażnicy

Więc przy tych ilościach wychodzi mniej więcej po równo.


Dlaczego jest inaczej niż wtedy? Otóż przy ostatnich obliczeniach liczyłem ilość plików NPC przypisanych do każdej gildii, ale... Nie można przecież liczyć NPC w Wolnej Kopalni, nie można liczyć bandy Quentina, nie można liczyć psioników w świątyni śniącego, itd.

Teraz mamy znacznie lepsze zestawienie... Trzeba pomyśleć o wykonaniu serii pojedynków, albo rzeczywiście napisać moda który rzuci pomiędzy siebie dane obozy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:01, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Z tym FAI to żeś wyjechał. No raczej jest masterem bo nosi potężny miecz a niektórych graczy kusiło by to, że z nim jest tylko 1 strażnik. Albo raczej im to przez przypadek wyszło bo gdyby tak było dla wszystkich z mocną bronią to niewiem. Już się pogubiłem.

EDIT:Bractwo ma jeden plus gdyby je zaatakowali. Wrogi NPC który by wchodził po drabinie by odrazu został trafiony z miecza po wejściu i by spadł co daje bractwu kolejną przewagę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gothard dnia Sob 19:03, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 08:00, 05 Kwi 2009    Temat postu:

...

Uzbrojenie NPC, jego szansa na uderzenie krytyczne i jego statystyki nie mają ŻADNEGO, powtarzam ŻADNEGO wpływu na jego styl walki, bo jest on odgórnie ustawiony w skryptach! A różnica jest diametralna.


FAI_COWARD
Kod:
INSTANCE FA_ENEMY_PREHIT_2 (C_FightAI)
{
   move[0] = MOVE_PARADE;
   move[1] = MOVE_JUMPBACK;
   move[2] = MOVE_WAIT;
   move[3] = MOVE_WAIT;

};

// Gegner macht Sturmattacke
INSTANCE FA_ENEMY_STORMPREHIT_2 (C_FightAI)
{
// FIXME: Auch wenn ich einfach so auf das Monster zurenne, macht es eine ParadeJumpB!
   move[0] = MOVE_STRAFE;
   move[1] = MOVE_WAIT;
   move[2] = MOVE_WAIT;
   move[3] = MOVE_WAIT;
};



FAI_MASTER
Kod:
INSTANCE FA_ENEMY_PREHIT_4 (C_FightAI)
{
   move[0] = MOVE_PARADE;
   move[1] = MOVE_STRAFE;
   move[1] = MOVE_SIDEATTACK;
   
};            

INSTANCE FA_ENEMY_STORMPREHIT_4 (C_FightAI)
{
   move[0] = MOVE_STRAFE;
};



INSTANCE FA_MY_W_COMBO_4 (C_FightAI)
{
   move[0] = MOVE_WHIRLATTACK;
   
};


Objaśnienie ataków:
Kod:
MOVE_SIDEATTACK  :         Left --> Right
     MOVE_FRONTATTACK :         Left --> Foward   
     oder                       Foward --> Right
                               
     MOVE_TRIPLEATTACK :        Foward --> Right -->Left 
     oder                       Left --> Right -->Foward
     
     MOVE_WHIRLATTACK :       Left --> Right -->Left --> Right
     MOVE_MASTERATTACK :      Left --> Right --> Foward --> Foward -->
Foward --> Foward


Oto fragmenty kodu odpowiedzialne za styl walki NPC, nie trzeba być Einsteinem żeby zauważyć że w co drugiej linijce COWARD mamy WAIT, czyli czekanie. Odpowiada to za małą mobilność np. kopaczy w czasie walki.

Tymczasem Master wyprowadza bardzo dużo ataków, wait w jego kodzie prawie nie występuje.

Zanim napiszesz coś upewnij się że posiadasz pewną wiedzę w tym zakresie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:50, 05 Kwi 2009    Temat postu:

No coment. Tym mnie dobiłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:41, 05 Kwi 2009    Temat postu:

O co ci chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Erat
Uczeń miecza


Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 20:33, 28 Cze 2009    Temat postu:

Oczywiście że powinien wygrać Stary Obóz. Powinien.

Spójrzmy na nowy obóz. Przy pierwszej bramie szkodnicy palący ziele. Uciekają kiedy zaczną przegrywać co nie jest postawą godną strażnika bramy. Idziemy dalej. Widzimy pola ryżowe i ludzi zmuszanych do niewolniczej pracy. Gdyby pojawiło się wrogie wojsko wszyscy zaczęli by uciekać. Szkodnicy nie są jednostką przystosowaną do walki na ubitej ziemi. Nadają się raczej do partyzantki.
Jedynie najemnicy byli by gotowi na wojnę.
W Nowym Obozie nie ma dyscypliny co z pewnością odbiło by się na wyniku walk.

Dalej jest Obóz na Bagnie. Wiecznie zajarani nowicjusze. Są uzbrojeni w toporki choć biorąc pod uwagę ich stan to nie są wstanie walczyć. Ale jest jeszcze Straż Świątynna. Tak oni są dobrze wyszkoleni i nadają się do walki jak mało kto. Ten obóz ma szansę wygrać wojnę.

Jest jeszcze Stary Obóz. Kopacze ciężko pracują wydobywając rudę. Jest to swoista ludność cywilna jednak znając Gomeza uzbrojono by ich i wysłano do walki.
Nie siali by popłochu wśród wrogów jednak lepszy ryc niż nic.
Cienie też stanęli by do walki ponieważ tak jak kopacze nie mieli by wyboru.
Strażnicy natomiast sami stanęli by w szeregu i walczyli "Za Gomeza".
Jak widać całą ludność obozu można by zmobilizować.
Trzeba też wspomnieć o pomocy od króla. Czemu król miałby im pomagać? Pytacie.
Otóż wystarczyłoby mu powiedzieć że jeśli Stary Obóz przegra wojnę to król nie będzie dostawać rudy. I zaraz przysyłałby broń jak i pancerze. Czego on by nie zrobił dla rudy.

Opisałem to wszystko z (moim zdaniem) najrealniejszego punktu widzenia.
Nie włączyłem tam Bezimiennych z Urizielami ani statystyk bądź skryptów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matis
Wojownik


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 891
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z tamtąd ;-)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 06:08, 29 Cze 2009    Temat postu:

A moim zdaniem nikt by nie wygrał wojna by trwała w nieskończoność tłukli by sie i tłukli bo jest ich mniej więcej po równo i każdy obóz ma paru dobrych w walce ludzi.
Nowy obóz ma Lee czy Gorna.
Sekta ma Gor na Draka i innych dobrze wyszkolonych straznikow.
A Stary Obóz ma Szakala i Thorusa.
Dlatego ich szanse sa bardzo wyrównane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 10:37, 29 Cze 2009    Temat postu:

Prawdziwą siłą kolonii jest bez wątpienia Stary Obóz i na pewno nie stanowią jej kopacze. No i walory defensywne ma najlepsze z całej trójki.

Widzę to tak:

Samodzielny atak Nowego Obozu lub Sekty na Stary Obóz zakończyłby się klęską, ale ich skooperowany atak takie same szanse (lub większe) jak atak Starego Obozu na którykolwiek z wcześniejszych.

SO > OB
SO > NO
SO <= OB + NO
Powrót do góry
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:29, 29 Cze 2009    Temat postu:

Zależy też kto atakuje...np. gdyby zaatakowali NO to by zamkneli bramę i koniec. Bierzemy pod uwagę co by się stało w grze. NO zamknie bramę i będą z łuków ich ostrzeliwywać na strażnicy. Gdyby zaatakowano SO to by padli strażnicy pod bramą ale co dalej? Wszyscy by musieli mieć zwój przemiany w chrząszcza, żeby przejść. Atak sa OB by się skończył masakrą. Są bez bramy co daje możliwość wparowania wszystkich do środka i wyniszczenia totalnie obozu. Zaleta OB to Strażnicy Świątynni któży są świetni do walki wręcz.

A teraz jak by to było w realnej walce.
SO:Zewnętrzny pierścień by został zmieciony z powierzchni ziemi ponieważ "mur" jest taki, że nie da się strzelać z niego. SO zamknęło by się w zamku ale jest dziura gdzie w G2 jest taran orków. Pare drabin z paru stron i niewielka ilość ludzi Gomeza by musiała walczyć na placu. Bez magów obóz szybko się podda przygnieciony tylko liczebnością. Ogólnie to przeciwnik by zapędził strażników do zamku ale nie miał by już armii, żeby przypuścić atak na zamek.
NO:Przebiją się, przez pierwszą bramę bez, żadnego problemu. Z drugą by były problemy. NO ma od hu*a dużo łuków więc by powyżynało z tamy i strażnicy napastników. Jeśli by się przebili przez bramę to by musieli sprostać ludziom z kopalni(tam niema tajemnego przejścia. Twórcy to zrobili, żeby jakoś pchnąć fabułe do przodu). Ogólnie przeciwnik by musiał się wycofać.
OB:Rzeź, rzeź i jeszcze raz rzeź. brak bramy. Łatwo okrążyć obóz ponieważ niemają prawie żadnych broni dystansowych. Ogólnie by napastnicy zgnietli bractwo.

Nadal nie oddaje głosu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 13:54, 29 Cze 2009    Temat postu:

A mnie tam nie interesują jakieś fakty ze skryptów. Skrypty są tylko tak jakby uwydatnieniem wspaniałej fabuły jaką prezentuje gothic. Tzn. bez nich gra byłaby niemożliwa, ale ich rola ogranicza się tylko do tworzenia mechaniki gry.
Bo możesz sobie nawet mówić, że jest trzech Diego w grze (G2) i nie skłamiesz, ale każdy prezentuje tylko jedną osobę.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 13:54, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gothard
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: wiem, że to czytasz?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:51, 30 Cze 2009    Temat postu:

Nie interesują? To po co się wypowiadasz? To jest wojna w świecie gothica...w grze...więc jeśli nie masz nic do powiedzienia na ten temat to siedź cicho...wiem, że napisałem co by było naprawdę ale to dla porównania.
Wracając do wojny to gdyby weszli po ciężkich napewno stratach do zamku SO by musieli się z Gomezem, Krukiem, Bartholo, Blizną i Arto zmierzyć któży są świetni w walce, zwłaszcza, że maja potężne bronie(gniew innosa, miecz kruka, miecz blizny i arto, a bartholo niepamiętam oraz kusza którą ma blizna).
Gdyby weszli do wielkiej jaskini w NO to by się spotkali z wielką salwą łuków i czarami magów walonych z góry które napewno by coś zrobiły. NO gdyby się cofnęło pod kopiec rudy(ale nie pod kraty)to by na tym moście przewaga liczebna nic nieznaczyła tylko umiejętności walki. A NO też ma dużo dobrych wojowników jak Lares, Torlof, Gorn, Lee, Orik, ten koleś z kopalni(nie pamiętam imienia) i chyba Kosa oraz Silas. Bronie może mają słabsze(poza toporem Lee i Gorna) ale walczą nie najgorzej.
Bractwo faktycznie jest najmniej liczne ale jak było powiedziane wcześniej...są to znakomici wojownicy. Mają broń która jest lepsza od broni obu obozów(chodzi o zwykłych NPC) oraz paru wojów jak Cor Angar, Gor na Drak(chyba) i paru innych(ten co stoji blisko Angara oraz ten co pilnuje obozu przed błotnymi wężami).
Co do magów to najlepsze czary mają magowie ognia a potem wody. Guru mają tylko pare ataków a reszta to zauroczenia(przydatnie wiem ale co to da podczas bitwy?).

Ciągle bez głosu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 16:34, 30 Cze 2009    Temat postu:

Dobra Nomadin już siedzę cicho, bo jeszcze awatara nie będziesz mógł sobie wgrać Sad Wybacz....
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:21, 04 Lip 2009    Temat postu:

Mersedes napisał:
A mnie tam nie interesują jakieś fakty ze skryptów. Skrypty są tylko tak jakby uwydatnieniem wspaniałej fabuły jaką prezentuje gothic. Tzn. bez nich gra byłaby niemożliwa, ale ich rola ogranicza się tylko do tworzenia mechaniki gry.


Skrypty są wszystkim, wszystko jest skryptem.

NPC, to że jest, ma takie nie inne statystyki, przedmioty wygląd, zachowania to jest skrypt.

Rozmowa z każdym NPC to też jest skrypt.

Zachowania potworów, przedmioty to wszystko są SKRYPTY!


Co do szturmu na NO. Uderzanie na zamkniętą bramę (drugą) to samobójstwo bo na wałach po bokach będą stali łucznicy, ale wspomniałeś o drabinach, a na tamę zawsze można wdrapać się po drabinach.

Co do drabin w ataku na SO. To wyobrażam je sobie tylko w tym miejscu gdzie w G2 jest taran. Nigdzie indziej nie mają szans dosięgnąć. A obronić jedno tak wąskie miejsce przy pomocy całej straży to raczej nie problem.

Na korzyść SO działa Magnateria. W OB mamy Guru, ale to właściwie odpowiednik magów i ich siłę należy z nimi porównywać. W NO, mamy Lee i może można zaliczyć niektórych imiennych najemników, ale nie jestem pewien... A SO? Gomez, Kruk, Blizna, Arto, Bartholo. Gniew Innosa, Prawo Kruka, Miecz Blizny, Miecz Arto, Cios Łapą, to najlepsze bronie w grze, a ich właściciele to najlepsi szermierze.

Sprawa nigdy nie będzie rozstrzygnięta, chyba że za życia doczekamy się wirtualnej rzeczywistości, czy coś Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CORISSTO
Przybysz


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:34, 08 Lip 2009    Temat postu:

Mi się wydaje że wygrał by stary obóz ale waham sietez przy nowym bo w nowym oboźel jest paru dobrych ludzi np. lee gorn torolf olyk ale stary obuz ma tesz przewage liczebnom więc było by po równo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 7 z 22

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin