Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

King's Bounty: Legenda

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Inne Gry / Strategie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sapcio
Paladyn


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2035
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Doliny Słowa Złego, Nieznanego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:35, 15 Lut 2009    Temat postu: King's Bounty: Legenda

Najpierw zagrałem w demo. Troszkę mnie nudziło, grafika nie pasowała, i brak jakiegoś głębszego sensu... Jednak sięgnąłem po pełną wersję. Zacząłem mając nadzieję, że może pogram dzień czy dwa, grałem prawie tydzień po kilka-kilkanaście godzin na dobę.
Jakże się uradowałem, kiedy spotkałem pierwsze z pięknych zadanek(w demie jakoś to ominałem). Wieśniacy mający problem z roślinkami chcą pomocy. Idziemy do Pana(Pani?) Zlego Rośliniaka i rozmawiamy. Roślinka mówi, że jej dzieci łażą u ludzi, bo ludzie mają smakową ziemię, a roślinki niesmakową. Uzbrojeni w wiedzę zgłaszamy się do wieśniaków. Ci proponuja nam... podarowanie roślince krowy, by nwoziła ich ziemię, cóż za fantazja kryje się w KB:L, więc z krową wracamy do roślinki i informujemy,żeby ją karmiła. Piękne! Cała gra zresztą to masa pięknych, raz śmiesznych, raz smutnych zadań. Kompletnie zasłaniają fabułę, która sprowdza się jedynie do wysłania nas do innej krainy. Lokacje są wsględnie małe, ale naprawdę dużo sie w nich da zrobić, w pierwszych 4 lokacjach(Królestwo) spędziłem 2 dni zanim zajaąłem się fabułą, a i tak nie zrobiłem wszystkiego bo siła armii na to nie pozwalała. Każde zadanie jest przemyślane, w dialogach nie obce są prymitywne czasem wypowiedzi coś w stylu przemądrzałości Bezimiennego z Gothica, ale znacznie, znacznie lepiej. Nasz średniowieczny woj/mag/paladyn ma niebywałe poczucie humoru, np. po przyzwaniu ducha krasnoludki przez nekromantę informuje ją, żeby nie bać się nekromanty, bo jest on blady "zawodowo" a nie, że coś nie tak. Jedna z dostępnych żon jest lekko niechętna na dziecko, bo niezbyt można wtedy pić alkochol. Smoczyca tłumaczy po co smokom złoto, pomagamy pewnemu smokowi wyjąć jego kieł, chodzimy jako goniec, przekazujey wiadomości np. o tym, jak pewien smok zmienił sie w dobrego i uczciwegoo dla swej ukochanej ludzkiej istoty. Spłacamy dług pirata ojcu jego żony, tyle ile ważyła w dniu ślubu, a potem okazuje się, że lekko przytyła(jak pamiętam z 48 kilkogramów do 108...) i musimy dopłacić resztę, lub wykonać dla pirata pewną pracę. Ogrom postaci i zadań pobocznych, każde przemyślane, niejeden cRPG powinien się schować Smile . Wielokrotnie zdażają się też wybory moralne, czy kogoś zabić czy nie, czy pomóc jednej stronie konfliktu, czy drugiej... chyba każda gra RPG jaką znam nie miała takiego ogromu przygód do przeżycia. A wszystko jest doskonale przemyślane, połączone, nic na siłę.
Powiedziałem już o rozmowach, i questach, teraz czas na podstawę gry czyli bitwy. Pole walki składa się z heksów (dla ludzi ułomnych - sześcioboczny kwadrat Very Happy ) na których stoja jednostki. Każda jednostka mieści się na jednym polu(nie tak jak w seri Heroes, gdzie większe jednostki zajmowały 2 pola). W swojej armii możemy mieć pięc jednostek, a ich ilość jest ogranichona zdolnościami postaci. To nie "Hirołsi" gdzie mamy zameczek i hura, horda jednosek, tu wszystko zależy od postaci. Wojownik ma dużo jednostek, a taki np. mag przedkłada siłę magi nad bohaterstwo armii, przez co ma mniej wojaków. Jednostki podzielone sa na "frakcje". Jedne się lubią inne nie, np nie spodziewajcie się efektywnści armii składającej się z trupów i rycerzy zarazem. Jednostki maja okreslaną prędkość, obrażenia, punkty życia, atak, obronę oraz umiejętności specjalne. Większosć jednostek dysponuje jakąś umiejętnością, bardzo często przydatną. Twórcy wykazali się wyobraźnią przy tworzeniu modeli. Szczególnie ciekawa jest orkowa katapulta, która to jest taką małą konstrukcją, w której siedzi ork, poruszając się unosi całą konstrukcję do góry i zaczyna iść. Przed strzałem nakręca korbkę by naciągnąć linę, wrzuca kulę na "łychę" i puszcza korbkę, a pocisk leci. Kanonierzy równiez są ciekawi. To tacy piratowie( :p ) z fajeczką i armatką na kółkach. Przy normalnym ataku wkładają pocisk do działa, zapalają fajką i bum, tak powstał Chocapic. Mają jednak zdolnośc strzelenia "serią" ładują 3 pociski naraz(wysypując je z takiej "tuby" na amunicję), zapalają, podnoszą armatkę i padają strzały. To te najoryginalniejsze jednostki, ale jest ich ogrom, na szczególną uwagę zasługują też smoki. Gdy rozpoczynają lot rozpościerają swe skrzedła i przysłaniają spory kwałek pola bitwy, wygląda to iście epicko Smile . Walki są czytelne, choć z początku takie się nie wydają, trzeba troszkę przyzwyczaić się do małego okienka z opisem przebiegu walki. Komputer gra całkiem mądrze, choć zdarzają się wady umysłowe(np. atakują przywołany przez nas "totem", który im właściwie krzywdy nie robi, a mogli by przez ten czas nieźle uszkodzić naszą armię).
Kilka godzin po rozpoczęciu gry dochodzi do walk pewna atrakcja, Szkatułka Szału. zyskujemy władze nad 4 duchami szału, lech nie wszystkie są z początku dostępne, ponieważ zanim zaczną służyć musimy wykonać jakieś zadania. Ogólnie duchy szału działaja jak magia, czerpią Szał niczym manę, i np. atakują wszystkie wrogie jednostki. Duchy awansują w miare zdobywania doświadczenia poprzez rzucanie swych "mocy". Podczas awansu ulepszamy ich umiejętności. Wybieramy nowe moce, ulepszamy poprzednie itp. Wspomnę tu o jednym potknięciu twórców, jeden z duchów ma całkowicie głupie i niepraktyczne moce, i trochę to kłuje w otoczeniu samej doskonałości.
Poziom trudności jest doskonale wyważony, są jednostki słabe, ale zawsze jest coś czego wręcz mozna się pzerazić. Liczba jednostek jest przedstawiana inaczej niż w Heroes, tam sami obstawialiśmy, czy wygramy czy nie, w KB:L mamy mniej więcej napisane, jaka jest jednostka w porównaniu do nas(np. Słabi, Ten sam poziom, Silniejsi, Niezwyciężeni).
Grafika z początku mi sie nie podobała lecz gdy się przyzwyczaiłem zaczęła tworzyć ten szczególny nastrój Legendy. Jest kolorowo i bajkowo. Podczas zwiedzania mapy najlepiej wygląda woda w postaci morza. Podczas walk grafika jest lepsza, szczegółowe modele postaci, ładne pole bitw i przeszkody na nim. Animacje jednostek sa porządne, płynne i ciekawe.
Cała gra sprawia wrażenie, a nawet jest, doskonałej niemal w każdym względzie, zapewni ponad 50 godzin zabawy(gdzieś tyle grałem, a i tak całej gry nie przeszedłem). King's Bounty Legenda zasługuje na najwyższe dostępne noty. Polecam.

Plusy i minusy: szkoda miejsca, bo plusy to wszystko, a minus jeden, drobny i w recenzji przedstawiony.

Ocena: 10/10 + znak jakości by Sapcio


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sapcio dnia Nie 16:28, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DexKanon
Wojownik


Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:38, 15 Lut 2009    Temat postu:

A tu kilka grafik:








Screeny z serwisu gry-online.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DexKanon dnia Nie 12:39, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:25, 15 Lut 2009    Temat postu:

Lol, to takie bajeczkowy hirołs jest... Bez obrazy Very Happy.

Sapcio, wszystko fajnie, ale... "kułka"?

Gra wydaję się ciekawa, do grafiki nie można się przyczepić, chociaż... jest WoWo podobna, a to właściwie największa obraza dla dobrej gry -.-

Nie grałem, więc co do grywalności sie nie wypowiadam, ale obstawiam że i tak wolałbym Disciples II, takie cukierkowe klimaty to nie dla mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BladeMaster
Uczeń miecza


Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 03:32, 29 Mar 2009    Temat postu:

Zgadzam się z Artexem xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hadriel
Wojownik


Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 09:07, 29 Mar 2009    Temat postu:

Cóż ja zagrałem w to ostatnio. Podobno miało być alternatywą dla herosa ale szczerze to mnie nie powaliła ta gra. Mechanika gry jest jednocześnie podobna ale i inna a po za tym klimat mi się nie podoba taki bajkowy jak w herosie IV.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Inne Gry / Strategie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin