Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lord of the Ring: Conquest

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Inne Gry / RPG/MMORPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inuyasha
Wojownik


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zza gór Sinych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:17, 16 Paź 2008    Temat postu: Lord of the Ring: Conquest

Nie widziałem jeszcze takiego tematu (mimo że gdzieś na tym forum było pisane o tej grze)

Lord of the Ring: Conquest

Śmierć marki

W mojej świadomości w taki właśnie sposób funkcjonują - tu zostanę zlinczowany przez fanów - Gwiezdne Wojny. Gdy je odkryłem, będąc jeszcze dzieckiem, gwiezdna saga była dla mnie czymś niemal magicznym. Gry, które początkowo na jej podstawie odnajdywałem, stały się przedłużeniem tej magii. Ta jednak zaczęła zanikać, kiedy zekranizowano drugą trylogię, a współczesna maszyna marketingowa stworzyła dziesiątki gier. Nie mówię tu, że wszystkie były (i są) do niczego, ale tak mocne wyciśnięcie soków z tej marki sprawiło, że odeszła mi ochota na poznawanie kolejnych tytułów.

Wśród wszystkich gier z uniwersum Gwiezdnych Wojen była sobie miniseria Star Wars: Battlefront, wyprodukowana w studiu Pandemic. Taktyczna gra akcji, która stała się inspiracją do kolejnej produkcji - tej, którą chcemy tu dzisiaj omówić. Twórcy z Pandemic Studio zapragnęli przenieść swoje doświadczenia ze Star Wars: Battlefront w realia fantastyczne. Tak zaczął powstawać swojego rodzaju spadkobierca tej serii - Lord of the Rings: Conquest. Kolejna gra z syndromem opisanym powyżej. Trylogia Tolkiena była dla mnie kiedyś czymś pięknym. Po ekranizacji stała się czymś pospolitym. Natomiast po powodzi gier opartych na filmach (i nie tylko) ręce opadły mi kompletnie, a mój zachwyt przeminął. Kiedy już myślałem, że w końcu szał na wyciąganie kasy z filmowej adaptacji dobiegł końca - oto pojawiła się na horyzoncie kolejna gra. Postanowiłem przyjrzeć się jej bliżej i... o dziwo, uznałem, że może nie będzie tak źle, jak sądziłem.

Pomysłowe odrodzenie

Większość gier spod sztandaru Władcy Pierścieni była bardzo przewidująca. Wcielaliśmy się w bohaterów z Drużyny Pierścienia i przechodziliśmy kolejne znane z książki bądź filmu sceny i ich wariacje. Niewiele tytułów odbiegało od tego schematu.

I tu wchodzi na scenę Lord of the Rings: Conquest, w trakcie którego przeżyjemy jeszcze raz największe bitwy z całej trylogii. Ponownie zawitamy na pola Pelennoru, odwiedzimy Minas Tirith czy też mroczne głębiny Morii. Jednakże tym razem nie wcielimy się ani w dowódcę armii, ani w któregoś z bohaterów, a w zwykłego pionka rzuconego w sam środek brutalnej wojny. Po raz pierwszy poczujemy się jak mała jednostka w całej masie innych walczących o przetrwanie w ogniu ścierających się potęg.

Mięso armatnie

Do wyboru dostaniemy cztery rodzaje postaci. Będzie to wojownik, zwiadowca, łucznik oraz czarodziej. Jak łatwo zauważyć, każda z profesji to zgeneralizowany jeden z bohaterów trylogii: wojownik - Aragorn, zwiadowca - Frodo, łucznik - Legolas, czarodziej - Gandalf. I tak każdy z nich posiadać będzie indywidualny dla siebie zestaw umiejętności.

Można by przypuszczać, że najłatwiej przyjdzie przebijać się przez przeciwników wojownikiem, ale po relacjach, jakie zaczęły napływać po prezentacjach gry, okazało się, że każda opcja ma swoje wady i zalety - każda wymaga zastosowania kompletnie odmiennej strategii. Jest to bardzo pozytywny element, dzięki któremu fan żadnej opcji i stylu rozgrywki nie zostanie pokrzywdzony tylko ze względu na swoje preferencje.

Bohater w misji

Dodatkową atrakcją w czasie pokonywania kolejnych etapów będzie epizodyczna możliwość wcielenia się w bohaterów trylogii - w Gandalfa, Aragorna, a nawet w enty, czyli potężne istoty przypominające żywe drzewa. Ponadto zaistnieje możliwość użycia w trakcie zadań różnych machin wojennych: taranów, katapult, kusz oblężniczych i innych niszczycielskich konstrukcji. Same zadania zostały przemyślane dość dobrze i nie zapowiada się na monotonną rozgrywkę. Raz będzie to proste utrzymywanie pozycji przez odpowiednią ilość czasu, innym razem zdobycie określonego punktu na mapie, zniszczenie odpowiedniej ilości katapult, powalenie kilku trolli czy też zatrzymanie szarży olifanta bojowego - ogromnego, przypominającego słonia stworzenia wykorzystywanego przez armie Mordoru.

W ciekawy sposób rozwiązano tu kwestię śmierci postaci. Jeśli nasz żołnierz zginie podczas bitwy, nie odrodzi się w cudowny sposób z kolejnym życiem, lecz my przejmiemy po prostu kontrolę nad którymś z jego towarzyszy. Pomysł wart zwrócenia uwagi.

Alternatywne Śródziemie

Najciekawszą kwestię zostawiłem jednak na koniec. Jeden element, który uważam za największy plus Lord of the Rings: Conquest. Mianowicie, na grę składają się dwie kampanie. Jedna, w której jesteśmy żołdakiem w Armii Zachodu, oraz druga, w której przejmujemy rolę jednego z członków armii Mordoru. W pierwszej z nich zapoznamy się z oficjalną historią, którą większość z nas zna z książek bądź filmów, natomiast w kampanii ciemności zostanie nam zaserwowana kompletnie alternatywna wersja opowieści, w której Frodo poległ u stóp Góry Przeznaczenia, a Sauron przeszedł do kontrataku.


W tej drugiej części gry wybór klas postaci jest dokładnie taki sam jak w przypadku Armii Zachodu, z tym że w ramach bonusu wcielimy się w takich antybohaterów jak Saruman czy też sam Sauron. Osoby, które już miały okazję zagrać w wersję demonstracyjną, mówią jednym głosem o tym, że najlepiej prowadzi się postać... Balroga, nad którym również na moment przejmiemy kontrolę. Równie ciekawie rysuje się możliwość wejścia w skórę Upiorów Pierścieni. Smaczku dodaje wiadomość o tym, że w ostatniej misji przeprowadzać będziemy ostateczne natarcie na Shire, gdzie hobbici ufortyfikowali się w ostatniej twierdzy Armii Zachodu. Zapowiada się smakowita rzeź niewinnych karzełków.

Drużyna Pierścienia

Lord of the Ring: Conquest zostanie również wyposażony w rozbudowany tryb wieloosobowy. Mowa tu o trybie kooperacji - zarówno sieciowej (nawet do 16 osób), jak i na podzielonym ekranie (do 4 osób). Spośród innych modeli rozgrywki sieciowej wyodrębnić już teraz możemy zwyczajny deathmach, team deathmach oraz tryb, w którym za zadanie mamy przejmowanie bazy przeciwnika, przy jednoczesnym pilnowaniu swojej twierdzy.

Najbardziej interesująco rysują się jednak dwa ostatnie pomysły na rozgrywkę wieloosobową. W pierwszym z nich jeden z graczy wciela się we Froda, a pozostali zawodnicy przyjmują postać Upiorów Pierścieni. Zadaniem hobbita jest przemknąć niepostrzeżenie przez szeregi wroga i zniszczyć Pierścień. Kto złapie przemykającego niziołka zarabia punkt i sam wciela się we Froda. Drugi tryb to interesujące połączenie standarowego team deathmachu i gry strategicznej, w której rozgrywka raz rozgrywa się na normalnych mapach bitewnych, a raz na poglądowej mapie całego Śródziemia, gdzie przesuwać będziemy poszczególne oddziały i zajmować prowincje wroga.

Oczekiwanie na zagładę

Spośród całej gamy gier, które sprawiają wrażenie zwyczajnej papki marketingowej, mającej za zadanie sprzedanie kolejnego tytułu z logiem Lord of the Ring, Lord of the Ring: Conquest wydaje się być czymś nieco innym i bardziej oryginalnym. Interesująca koncepcja rozgrywki dla jednego gracza - szczególnie kampania armii Mordoru z alternatywną historią, a także rozbudowany tryb wieloosobowy z wieloma rodzajami gry - wszystko to sprawia, że produkcja ta ma szansę zaistnieć. Pozostaje jedynie poczekać i dowiedzieć się, czy też faktycznie zostanie dana nam bardzo dobra gra, czy też moja teza o wypalaniu marki, niestety, okaże się prawdziwa.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cro
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 3371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:58, 16 Paź 2008    Temat postu:

Nie czekam. Nie kręci mnie. Nie zagram. Takie jest moje zdanie Razz . Czekam na Metina 3 xD .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rączka
Rycerz


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:05, 16 Paź 2008    Temat postu:

Czekam! Kręci mnie! Zagram! Takie jest moje zdanie. Razz Oczywiście, jeśli cena i wymagania będą rozsądne Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilk
Rycerz


Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 1763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Farma Onara
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:54, 17 Paź 2008    Temat postu:

A już myślałem że sam napisałeś ten piękny reportaż Wink

Czekam! KRĘCI MNIE! ZAGRAM! (nawet gdybym miał wymienić wszystkie części mojego lutowego kompa)

Czekałem na tą grę już od dawna. Obrona i walka w zamkach strategiczny odwrót, najlepiej przez neta z kumplami Wink A tu przyszło coś takiego i z czym ? Moim ukochanym Władcą Pierścieni ! Nawiasem mówiąc książka mi się strasznie nie podobała ale filmy miodzio

Już zebrałem z 5 osób którzy kupią tę (tą nigdy nie wiem która poprawna jest forma). Może założymy pierwszy polski klan tej gry ? Najlepiej teraz póki jest mała konkurencja Razz

Kilka linków do filmików z LOTR:Conquest (nie wiem czy już nie podawałem...)

Minas Tirith -> [link widoczny dla zalogowanych]
Helmowy jar -> [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilk
Rycerz


Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 1763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Farma Onara
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 09:53, 15 Lis 2008    Temat postu:

Świerze bułeczki !!

Premiera Lord of the Rings Conquest : 13 styczeń 2009 roku (albo 9 styczeń - coś angielski mój nie był wystarczający Razz) !

Okładka na pudełko z grą:


link do newsów -> [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inuyasha
Wojownik


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zza gór Sinych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:17, 15 Lis 2008    Temat postu:

Premiera na świecie: 9 stycznia
Premiera w Ameryce Północnej: 13 stycznia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilk
Rycerz


Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 1763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Farma Onara
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:55, 05 Sty 2009    Temat postu:

Podsumowanie:

Premiera PL: 16.01.2009

Platformy: PC, PS3, X360, DS

Cena: PC - 129,00 zł PS3 - 199,00 zł X360 - 199,90 zł DS - 129,00 zł

Wymagania sprzętowe na PC: Procesor 2 Ghz, RAM 1G, Karta Graficzna z pamięcią 256 Mb

Okładka gry:

Edycja Premierowa: Tak, z mieczem Nazgula (15 cm)

Filmy dotyczące gry:
Minas Tirith -> [link widoczny dla zalogowanych]
Helmowy jar -> [link widoczny dla zalogowanych]
Misja Morii -> [link widoczny dla zalogowanych]
Zwiastun -> [link widoczny dla zalogowanych]

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych] (gdzie można także zamówić grę)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rączka
Rycerz


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:13, 05 Sty 2009    Temat postu:

Mrah, wiedziałem, że cena będzie... "wygurowana". A by mi poszło spokojnie na średnich... chlip. Inu, to przepalisz mi jak będziesz miał Premierową Edycję, prawda? ^^'

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inuyasha
Wojownik


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zza gór Sinych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:50, 05 Sty 2009    Temat postu:

Ceny w sklepie [link widoczny dla zalogowanych]
PC - 119,90 zł
XB36 - 184,90 zł
PS3 - 184,90 zł
NDS - 129,90 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rączka
Rycerz


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 07:19, 06 Sty 2009    Temat postu:

Kuźwa, czemu gry LotR zawsze mają takie 'niskie' ceny?! Ja wale... sobie kupię za półtora roku, jest tak samo jak z bitwą. Kosztowała ponad sto i musiałem czekać aż cena spadnie do 50. Żal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inuyasha
Wojownik


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zza gór Sinych
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:13, 06 Sty 2009    Temat postu:

Bo są robione na licencji Wink licencja by móc wydawać gry na podstawie LOTR też pewnie sporo kosztowała więc wydawcy muszą odrobić straty Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Inne Gry / RPG/MMORPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin