Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 19:24, 21 Sty 2009    Temat postu:

Osobiście robie tak:
Otwierasz VDFSa i naciskasz najpierw na zakładkę MOD-builder, na górze okna.

Następnie w polu filename wybiramy katalog: Gothic PL\Data\ModVdf i zapisijemy tam nazwę naszego moda (lepiej bez polskich znaków i spacji)

W polu root path wybieramy główny katalog z grą (w moim przypadku E:\Gry\Gothic PL)

Następnie klikamy na wielokropek (....) w polu nad napisem File(mask)(s) to serch for, aby dodać odpowiednie elementy. Wybieramy:
- plik GOTHIC w katalogu Gothic PL\_Work\Data\Scripts\_Compiled
- plik startup w katalogu Gothic PL\_Work\Data\Scripts\Content\Story
- twój przerobiony zen (świat).

Wrzucając kolejne elementy należy pamiętać, że najpierw naciskamy ..., wybieramy plik, a następnie naciskamy na +.

Kiedy wszytko już dodamy klikamy na Build MOD który widnieje u dołu okna.

Następnie wchodzimy w folder system w głównym katalogu gry. Szukamy tam pliku GothicGame i kopiujemy go. Zmieniamy nazwę (tak jak nazwa naszego moda, tyle że bez polskich znaków i spacji). Otwieramy plik i go przerabiamy na swoje potrzeby:

-W drugiej linijce zmieniamy Gothic the game na nazwe naszego moda. Title=nazwa moda

-poszukujemy linijki z vdf (jest ona zaraz nad settings). wpisujemy tam nazwę naszego pliku z modem, który zrobiliśmy w katalogu Gothic PL\Data\ModVdf. Vdf=nazwaModa

-zaraz pod settings jest linijka world. Wpisujemy tam nazwę naszego świata. Worlds=nazwaświata.zen.
Gość
PostWysłany: Nie 18:20, 11 Sty 2009    Temat postu:

mam problem jak zapisze w spacerku pliki .zen to te pliki nic nie ważą nie moge ich znaleść!!! Ale jak otworze spacera to one są! A wiem gdzie one są zapsane!

np:
Zapisuje plik.zen do folderu C:/ProgramFiles/Jowood/gothic2/mojemody

A jak doniego wejde przez mój komputer to tam nic nie ma i folder nic nie waży!!!! A jak robie paczke to ona ma tak samo!



CO ROBIĆ????
Artex
PostWysłany: Śro 09:16, 13 Sie 2008    Temat postu:

Dzięki, ale mam kolejny problem. Kiedy już wszystko wpiszę to co potem kliknąć : (. Wiem że jestem trochę namolny, ale chciałbym nauczyć się modować, zapytałbym na stronce Themodders ale coś się zepsuło...

EDIT: Przepraszam za double posta, ale zależy mi żeby ktoś zauważył moje pytanie (potem to usunę). A więc: co należy kliknąć jak już wszystkie dane wpiszą w tym programie???

EDIT2: Już wszystko Ok a stronka TheModders znowu działa.
Kkoottoonn
PostWysłany: Wto 16:29, 12 Sie 2008    Temat postu:

Trzeba u góry zaznaczyć funkcję buldier.
Artex
PostWysłany: Pon 13:44, 11 Sie 2008    Temat postu:

Mam problem z tym programem... Punkt pierwszy, podaje ścieżkę do moda, ale program zamiast "zapisać' chce "otwierać" paczkę... : (.

Co robię źle?
ojciec redaktor
PostWysłany: Śro 20:37, 07 Cze 2006    Temat postu: [Turtorial] Jak uruchomić naszego moda

1. VDFS
Gothic VDFS służy do robienia paczki z modem którą potem udostepniamy. Paczka taka ma rozszerzenie .mod
Wyglada to tak

Pod nr. 1. podajemy ścieżkę gdzie mod ma być zapisany, nastepnie pod nr. 2. Podajemy scieżkę do plików z moda (np. tekstury, świat, SKOMPILOWANE skrypty itp.)
Pod nr. 3 wpisujemy _WORK (bo w tym katalogu trzyma się wszystko) i klikamy na plusik zaznaczony kółkiem. W 2 pozostałe wpisujemy *.* (czyli, żeby wziął wystzko co tamm jest) i naciskamy na plusiki

2. Plik INI
Plik ini wygląda tak

[INFO]
title=Tytuł
description=Krótki opis
authors=Kto jest autorem
version=Wersja
webpage=Tu podajemy stronę lub E-mail

[FILES]

game=content\gothic
fightai=content\fight
menu=system\menu
camera=system\camera
music=system\music
soundeffects=system\sfx
particleseffects=system\particlefx
visualeffects=system\visualfx
outputunits=content\cutscene\ou

vdf=Ścieżka moda (jeśli jest w katalogu data/modvdf to podajemy poprostu nazwę pod ajkim zapisany jest mod)

[SETTINGS]
world=Świat zen (wpiszcie WORLD.ZEN)
player=Bohater (standardowo PC_HERO)

[OPTIONS]
force_parameters=
force_subtitles=0
show_info=0

3. Kompilacja skryptów
Skrypty z rozszerzeniem .d nie pakujemy do moda! Jak skompilujemy do do[piero tworzymy nowa paczke z modem do której dodajemy folder scipts/_compiled w którym umieszcamy skompilowane skrypty
A kompiluje je się łatwo. Jeśli ammy paczkę z modem i plik ini to wybieramy moda, i uruchamiamy gothic starter mod (nie zwykły starter tylko starter mod). Zaznaczamy opcje respare scriptfiles i uruchamia nam się gothic. Jeśli nie mamy błędów to wystzko powinno pójść gładko. A jesli w skryptach coś skonciliśmy to pojawi się komunikat i gothic sie wyłaczy.

UWAGA! Jeżeli dodalismy nowe dialogi to potzrebny jest także pewien zabieg w spacerze o którym niebawem

Powered by phpBB © 2001 phpBB Group