Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mag Ognia! Build! Pomocy!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II: Noc Kruka / Porady i Kody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parsival
Obywatel


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 22:44, 21 Maj 2008    Temat postu: Mag Ognia! Build! Pomocy!

Witam,

Zgodnie z zamierzeniem po skończeniu Gothica jedynki zaczynam grać w Gothica II nk... tylko, że jak z jedynką problemów prawie nie było, tak z dwójką pewien dosyć ważny się pojawił... Sad

Otóż...
Jeszcze wczoraj miałem pewność, że jestem dobrym magiem i rozwijam się jak najbardziej w porządku...
Lecz już wtedy miałem pewien problem... mianowicie bardzo brakuje mi Punktów nauki (pn)... mam z tym dosyć duży problem...
Pojawia się od groma potrzeb a ja po prostu nie wyrabiam z lvl'ami...
Sprawa jest taka, że jestem magiem a praktycznie many dużo od początku gry mi nie przybyło...
Myślałem sobie, że jakoś dam radę z upływem czasu i doświadczenia...
Coś mnie jednak podkusiło by wejść na pewną stronę o Gothicu jeszcze w pewien straszny dział...
I wtedy przywędrowały do mnie niezłe kompleksy... echhhh...
Zajme się wymienianiem...

Po 1. dowiedziałem się z pewnego działu, że jak się złoży kilka danin po 50 sztuk złota Darondowi (OMG chyba nie tak sie nazywał... ale wiecie - chodzi o tego Maga Ognia obok wejścia do miasta) to pomijając inne przydatne bajerki (typu jakieś dodatki many itd) dodaje on nam... 80 PUNKTÓW TRAFIEŃ! Już wtedy mną wstrząsneło...
A wstrząsneło dlatego bo na moim etapie gry jak rozmawiam z tym Magiem to mam jedynie do wyboru "KONIEC"... ofiary złożyć już nie mogę... myślałem, że mnie szlag trafi... ale jedźmy dalej...

Mój odwieczny problem z którym męczę się od początku mojej kariery z Gothiciem... chodzi mianowicie o... ciemne grzyby... jestem czeladnikiem Constantina i płaci mi za ciemne grzyby tyle kasy, że nie mogę jej zapakować do swojego niewidzialnego plecaka... jednocześnie dowiedziałem się, że jak się zje 50 grzybów to dostanie się 5 many... a jak 100 to 10... za 100 ciemnych grzybów dostane koło 1000 sztuk złota... (jak nie więcej... a chyba więcej) na moim etapie gry bardzo by mi się ta kasa przydała...
Jednocześnie jednak 10 many to z pewnością dużo... każdy punkt czegoś czego uczy się wydając PN jest bardzo ważny... a jak mowa o 10 to już wogle... proszę o poradę Wink
Ale oczywiście nie o to chodzi w tym temacie...

Po tym wszystkim zajrzałem w inny dział i wtedy mnie przybiło do końca...

Dział ten dotyczył idealnego buildu Maga...
A oto ten build

Postać
Poziom – 42
Magia – krąg 6
Doświadczenie – 458 535
Punkty nauki – 37 (do wykorzystania)

Atrybuty
Siła – 81
Zręczność – 123
Mana – 310
Punkty trafień – 670

Ochrona
Broń – 110
Pociski – 110
Smoczy ogień – 80
Magia – 70

Umiejętności
Broń jednoręczna – Zielony 10%
Broń dwuręczna – Zielony 10%
Łuki – Zielony 10%
Kusze – Zielony 20%

I to jeszcze był build na G II bez Nocy Kruka... z nk to wogle by był jeszcze lepszy...

Zauważyłem, że miał drugą broń - Kuszę... dodatkowo skubaniec znalazł miejsce na 80 siły... i jeszcze się trochę podtrenował w Kuszy...
Nie wspominając o punktach trafień... -.-

I skąd on to wszystko wziął?!?!?!?!
Poczyłem się strasznie... może i jestem jeszcze oddalony od końca gry o jakieś 3 miesiące (w czasie realnym) ale nie wyobrażam sobie tak wyglądać na końcu...
Nie wiem co z sobą zrobić...

Bardzo proszę o rady! Jakiekolwiek! Build dla Maga G2 NK... W co kiedy pakować czy mieć drugą broń (jak tamten - kuszę) a jak tak to kiedy zaczać się w niej specjalizować... czy wyrobię się jakoś z maną?

A oto mój dotychczasowy build:

Mag Ognia, mniejsze gildie to Wodny Krąg i Złodzieje (i tu następne pytanie tak na marginesie - czy dobrze zrobiłem dołączając się do nich? Czy to było konieczne?)
Krąg: 2
Lvl - 10...

Mana: 40
Siła: 25 (z pasem siły +5 czyli razem 30 ale chce się tego pasa pozbyć ucząc się jeszcze 5 siły)
Zręczność: 10
Punkty trafień: (dokładnie nie pamiętam ale chyba) coś koło 170...

Na naukę walki kuszą, łukiem czy 1/2h PN nie wydawalem... tylko Sergio bez straty PN nauczył mnie tam chyba z 2% na walkę bronią 2h.

Do tego nauczyłem się wyrabiania Esencji Many... nie pamiętam ile to było PN ale mniej niż 5
A PN dostepnych jeszcze mam......................... 1...
Do tego miałem przymus wydania 10 PN na naukę otwierania zamków by dostać się do gildii złodziei (otwarcie skrzyni Constantina). I jeszcze przymus nauki obdzierania ze skóry gdy zabijałem Czarnego Trolla (5 PN). Ech... gdyby nie to, że mana od 30 kosztuje 10 PN za 5 może byłoby oki... Sad

Nie wiem jak to oceniacie ale ja tragicznie...
Do tego mam wielki problem z zabiciem tych bandytów w latarni morskiej Jacka... OMG... oni są jakimiś pro!!! To jest niemożliwe... może jest jakiś lewy sposób przejścia tej misji? Tylko bez kodów proszę...

No i co ja mam teraz zrobić? ;/
Wypełniłem wszystykie misji w 1 rozdziale... (oprócz latarni morskiej Jacka)... to są moje przygotowania do wypadu do Jarkendaru... nadszedł ten moment... ale jakoś nie czuje się na siłach...
Ledwo co puszczę dwie kule ogniste a już mi brak many...
Broń (Pika Bojowa Wodnego Kręgu) noszę na lewo bo muszę mieć założony Pas Siły. Do tego nie uczyłem się ani trochę zręczności a z tego co widzę (i czytałem na tamtej stronie pod buildem) kusza to wielki przyjaciel Maga Ognia... stanowią idealne połączenie...

BARDZO... BARDZO PROSZĘ O POMOC...
Liczę na wypowiedzi doświadczonych graczy. Na tym forum trochę Was jest... martwi mnie jednak czy czasem od Was Sapcio nie odszedł... mam nadzieję, że tylko mi się coś ubzdurało...

Wiem, że ten temat jest w wielkości niejednej pracy magisterskiej ale proszę o przeczytanie (ze zrozumieniem) i poświęceniem czasu na odpowiedź...
Bardzo mi pomożecie ;]

Chodzi mi o jakieś porady typu co zrobić żeby sobie jakoś szybko podnieść staty albo w co pakować w pierwszej kolejności i kiedy skończyć i zacząć w co innego czy na zmiane czy wogle nie wiem zreszta co mi poradzicie...
I proszę też o odpowiedź na pomniejsze pytania zawarte w środku... typu te o grzybach albo to o gildii złodziei...
Ogólnie chodzi mi o odpowiedź co ja mam teraz zrobić...
Może omówie Wam bardziej moje umiejscowienie w fabule gry...
No więc jestem Magiem Ognia i mam już misje od Hagena by pójść do GD i dostarczyć dowody...
Jednak korzystam z pewnej znanej zapewne Wam metody żeby najpierw zwiedzić Jarkendar a później GD...
Byłem już na wszystkich farmach i wziąłem wszystkie questy jakie gra ma mi do zaoferowania w 1 rozdziale w Khorinis (konkretnie to 2 ale liczba questow w Nowym Świecie się nie zmienia). Wszystkie je wypełniłem. Wszystkie jakie mogłem. Bo misje z Joe mam zamiar - zgodnie z radą jakiegoś kolesia gdzieś na jakiejś stronie znalezionej w Googlach - zrobić w 5 rozdziale bo podobno dostaje się za nią 1000 pd...
Oprócz tego misje jakie moge wypełnić w Khorinis to jedynie misja z latarnią morską Jacka... ale to się zrobi...
Reszta to misje typu "Oko Innosa", "Dowody", "Zaginieni ludzie", "Niewolnicy Kruka" itd. czyli wszystkie jakie do wypełnienia są w GD/Jarkendarze...
Wydawało by się, że nic tu po mnie a jednak jakoś nie czuje się na siłach by iść do Jarkendaru...
Aha... no i mam już 3 kawałki ornamentu... czekają na dostarczenie do Nefariusa...
Noo... i jeśli chodzi o runy to mam tak: Strzała ognia, Kula ognia, przywołania Szkieleta-goblina.
OMG... nieźle ślężałem nad tym tematem... trochę mi zleciało... to wszystko po to byście nie musieli mi zadawać pytań a od razu mogli odpowiedzieć na pytanie... Smile
Chyba powiedziałem tu wszystko co chcecie wiedzieć Smile

Z góry dziękuję (BARDZO) za odpowiedź i pozdrawiam

Parsival.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karypto
Rycerz


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 1450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Strzelin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 06:25, 22 Maj 2008    Temat postu:

Hmm o ile dobrze pamiętam nic nie da ponowne zjedzenie 50 czarnych grzybków jak chcesz mieć jakaś dobra postać to magia siła mana i miecz dwuręczny może wydawać ci sie to złe mi tez sie tak zdawano ale jak zabijałem smoki to je pomniejszałem i na strzała a pożnij jak je zabijesz to już prosto jest a jeszcze w Jharkhendarze sobie exp nabijesz to już w ogóle spoko no i powiedziełem co wiedziałem.Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cro
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 3371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 07:34, 22 Maj 2008    Temat postu:

Wiesz w 2 rozdziale chyba pokazuje się parę misji.

Poradnika ci dawać nie będę, ale myślę żebyś zaniósł te ornamenty Nerfariusowi, dostaniesz trochę za to expa. A po drugie to myślę żebyś pochodził troszeczkę po lasach, ale jak znajdziesz lepszego przeciwnika od siebie do skikrzaj tam gdzie są jacyś ludzie. Może i Grzyby dają manę, ale dla mnie lepszym sposobem było się nauczyć Miksturki Ducha, która daje +10 many. Nauczy cię ten alechemik w piwnicach u magów ognia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thesior
Mistrz miecza
Mistrz miecza


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Nordmar.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 07:56, 22 Maj 2008    Temat postu:

Karypto napisał:
Hmm o ile dobrze pamiętam nic nie da ponowne zjedzenie 50 czarnych grzybków


Mylisz się.Ja na "ciemnych" grzybach uzbierałem ok. 40 many.Szukaj także po sklepach i alchemikach mixtur dodających many itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thesior dnia Czw 07:59, 22 Maj 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sapcio
Paladyn


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2035
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Doliny Słowa Złego, Nieznanego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 09:49, 22 Maj 2008    Temat postu:

Nie odeszłem Razz . Nie bluźnij tak przy mnie Very Happy .

Najpierw powiem, że wszedłeś w niezłe g***o. Nie grajac wcześniej w zwykłe G2 wybrać Maga... piekło na ziemi Very Happy . Osobiście nie grałem magiem w NK zbyt długo, ale chyba mogę cos pomóc.

Zanim zacznę to... ten wzór "Maga idealnego" zapewne nie jest z NK. To jest postać potężna, której nie da się wiele lepiej rozwinąć. W NK nie ma takich cudów. Oto mój ziomek ze zwykłego G2(i jest to niemal maksymalnie wypasiony palek):



Jak grałem w NK to miałem siły jakieś 233, umiejętności broni DW Jakieś 80%, a reszta na minimum. W NK nie mozna pakować we wszystko...

A więc do rzeczy, najpierw wymienię błędy, jakie według mnie popełniłeś:

1. Siła - jesteś magiem, bez siły musiałbyś się męczyć, ale już miałbyć 20 PN.
2. 10 PN na nauke otwierania zamków, 10 PN w plecy, aczkolwiek podobno w zamkniętych skrzyniach są tabliczki...
3. Obieranie ze skór to 5 PN w plecy, i te 300 czy ileś doświadczenia co zyskałes za skóre nic nie da. Poważny błąd, bo nic nie dało, a strata w PN jest Confused .

A otp pare porad/wskazówek:

1. Exp to nie tylko zadania, ale i zwierzęta, od chrząszczy wzwyż. Poluj na zwierzęta. chodź po lasach, zwiedź całe Khorinis.
2. Pika Bojowa Wodnego Kręgu... jak grałem magiem, to odkryłem pewną ciekawą rzecz... wywal ten kawał patyka, po prostu wywal i zapomnij o nim. Jak Mag, który nie umie walczyć żadną bronią, nawet nie dotykaj niczego co wymaga więcej niż jedną rękę. Bez umiejętności broń DW jest koszmarnie wolna i niezręczna. Bierz cos jednoręcznego, anawet jeśli ma mniejsze obrażenia.
3. Uczysz się many do 29, a potem odrazu 5 na raz, potem uczysz się do 59 i znów 5 na raz. oszczędza to 4 PN na raz, a jak się to robi przy 29, 59, 89, 119 to oszczędzasz... 16 PN.
4. alchemia, naucz się robić miksturki mana i wypij, uwaga, jak najpóźniej. Najlepiej gdy już będziesz miał 120 mana.
5. Kapliczki Innosa. Najlepiej jak najpóźniej, ale mozna teraz... podchodzisz do kapliczki i dajesz 100. Jak się posscześci to dostajesz 4 mana. Zanim się pomodlisz to zapisz, aby móc wczytać jeśli nie dostaniesz mana tylko co innego. Po modlitwie idziesz spać na jeden dzień i sportotem modlitwa. Mozna tak 10-11 razy, czyli 40 mana w kieszeni. Najlepiej jest w Klasztorze, bo łóżko jest blisko.

To chyba wszystko, może coś sobie jeszcze przypomnę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parsival
Obywatel


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 09:51, 22 Maj 2008    Temat postu:

Hmm...
Dzięki za odzew ;p

Hm... a powiedzielibyście w co mam teraz PN ładować?
Dać se spokój z tą zręcznością czy nie? A jak tak to kiedy zacząć?

Ja myślę, że teraz mana ważna...
Nie wiem jak sobie dam rade w Jarkendarze... ;/

Jeszcze fajnie byłoby się pouczyć czytania tych tablic...
A nauka mikstury ducha to pewnie jakieś 20 PN...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sapcio
Paladyn


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2035
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Doliny Słowa Złego, Nieznanego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:04, 22 Maj 2008    Temat postu:

Teraz to tylko mana. Kręgi magii dopiero w 4 rozdziale, zeby se lepsza runke na smoczki wziąć, a tak to mana i podstawowy język pradawnych(czytanie tabliczek).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thesior
Mistrz miecza
Mistrz miecza


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Nordmar.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:12, 22 Maj 2008    Temat postu:

I zbieraj wszystkie cenne roślinki włącznie z ciemnymi grzybami.Mozna ich z 200 uzbierac w ciągu gry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parsival
Obywatel


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 13:37, 22 Maj 2008    Temat postu:

No to tak...
Grzybków mam już 100 ciemnych i 44 mięska kopacza...
W końcu mi na pytanie nie odpowiedzieliście...

Sprzedać czy użyć?
Mi by tam bardziej sprzedaż uszła... ale nie wiem... może jednak lepiej zjeść...

A Sapcio już wie (gg), że nie gram magiem bez wcześniejszzej gry w G2 podstawkę ;]
Gdyby nie pewien błąd to przeszedłbym całe G2 Magiem...
Znaczy przy wczytywaniu gry mi się wyłączał Gothic...
Ale to było jakieś 2 lata temu, nieważne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thesior
Mistrz miecza
Mistrz miecza


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Nordmar.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:45, 22 Maj 2008    Temat postu:

Zjedz zwłaszcza że jesteś magiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Legiss
Wrzód(Zbanowany)


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Zadupie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:32, 22 Maj 2008    Temat postu:

50 zjedz resztą sprzedaj Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thesior
Mistrz miecza
Mistrz miecza


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Nordmar.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:45, 22 Maj 2008    Temat postu:

Zjesz wszystkie.Mana ważniejsza od pieniędzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parsival
Obywatel


Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 17:09, 22 Maj 2008    Temat postu:

Cytat:
Zjesz wszystkie.Mana ważniejsza od pieniędzy.


A niekoniecznie...
Przyajmniej po części...
Ponieważ za pieniądze można sobie załatwić many więcej niż jakieś 10 za 100 grzybków...
Wydając pieniądze (z tego co wiem niemałe...) w kapliczce innosa zyskujemy w sumie 40 many...

można to zrobić 10 razy wydając 100 sztuk złota i za każda stówe dostaje się 4 mana...
Wychodzi więc na to, że w sumie wydajemy 1000 sztuk a zyskujemy 40 mana...
Za 100 grzybków dostajemy (minimalnie) 1000 sztuk złota... które możemy zjeść i wtedy kasy nie ma a zostaje 10 mana więcej...
Co o tym myślicie?

Są jeszcze książki zwiększające mana... 2... za każdą 250 sztuk złota...
czyli nastepny argument, że kasa jednak może mieć wyższość w tej kwestii...

Jest jeszcze Daron który za ofiary zwiększa nam różne współczynniki... w tym mane... niestety ja z tego nie skorzystam bo dla mnie to już nieaktualne ale to może być kolejny argument...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cro
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 3371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:13, 22 Maj 2008    Temat postu:

Eh no to po co się pytasz czy sprzedać czy nie skoro wiesz co ci wyjdzie na lepsze Razz .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sapcio
Paladyn


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2035
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Doliny Słowa Złego, Nieznanego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:43, 22 Maj 2008    Temat postu:

A jeszcze lepiej zjeść grzybki oraz pomodlić sie przy kapliczce... tak trudno Question . Jesteś Magiem, teraz 1000 złota na kapliczki, no i reszta tylko na miksturki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II: Noc Kruka / Porady i Kody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin