Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Magowie Ognia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II: Noc Kruka / Artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feros
Adept walki


Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:58, 04 Lut 2010    Temat postu: Magowie Ognia

Postanowiłem opisać gildię, którą obecnie przechodzą G2 NK. Z tego co widzę, nie ma tu jeszcze takiego artykułu Smile

Magowie Ognia - Kim oni są?
Jednym z pierwszych Magów Ognia, jakiego spotykamy, jest Daron - mieszka on w mieście i przyjmuje ofiary dla Klasztoru. Może na nas sprawić złe wrażenie przy wykonywaniu zadania dla Thorbena, w którym mamy zdobyć błogosławieństwo Innosa i Adanosa - Mag nie chce nam dać błogosławieństwa tego pierwszego boga, jeśli nie damy mu ofiary. A ofiara wynosi minimalnie 50 sztuk złota. Nie wszyscy Magowie są jednak tak łasi na złoto.
Magowie Ognia są wyznawcami Innosa, tak jak Paladyni, z tym że Paladyni walczą za Innosa i przelewają za niego krew, a Magowie robią to tylko w ostateczności, większość czasu spędzając na opracowywaniu nowych czarów, mikstur, doskonaleniu przeróżnych sztuk magii i studiowaniu ksiąg w zawierającej ogromne ilości informacji bibliotece w Klasztorze. Skoro już przeszliśmy do dziedziny Klasztoru...

Klasztor, czyli siedziba główna Magów
Możemy spotkać pojedynczych Magów Ognia takich jak Daron czy Isgaroth, przebywających poza murami Klasztoru, ale zdecydowanie najwięcej Magów przebywa w Klasztorze. Mieszkają tam razem z Nowicjuszami i jednym Paladynem. Paladyni mają swobodny dostęp do Klasztoru, jako że są wojownikami Innosa, Nowicjusze także, ponieważ są uczniami Magów.
W Klasztorze panuje surowy rygor. Każdy musi się czymś zajmować, może odpocząć dopiero, gdy skończy wszystkie swoje zadania. Hodowane są tu rośliny lecznicze, Nowicjusze opiekują się też owcami.
Prace rozdzielają Nowicjuszom niemal wszyscy Magowie. Zwykle są to zadania typu przynieś - wynieś - pozamiataj, spotykamy jednak jedno od Paladyna Sergia, w którym będziemy musieli odbyć walkę z Czarnym Wilkiem, jest on jednak mało wymagającym przeciwnikiem, którego możemy zabić bardzo szybko. Nowicjuszami opiekuje się Mistrz Parlan, zaś nad Klasztorem trzyma pieczę Rada złożona z trzech Arcymagów Ognia - Pyrokara, Serpentesa i Ulthara.
Teraz przejdźmy do innego tematu - jak MY możemy się tam dostać?

Dołączanie do Klasztoru
Aby zostać potężnym Magiem Ognia, musimy najpierw zaciągnąć się do Klasztoru jako Nowicjusz. Są na to dwa sposoby: pierwszym z nich jest uzbieranie 1000 sztuk złota, kupienie za dodatkowe 100 owcy na farmie Onara i zaprowadzenie jej do Klasztoru (co nieraz jest o wiele trudniejsze niż samo zgromadzenie złota, ponieważ Owca nieraz pada martwa jako ofiara bestii żerujących na drodze do Klasztoru, trzeba wyczyścić całą drogę i dopiero kupić owcę, a i wtedy może pojawić się problem - Owca często spada z urwiska, przez które idziemy do Klasztoru) . Jest to ofiara, którą musi złożyć każdy, kto chce się zaciągnąć do Klasztoru.
Prawie każdy.
Ponieważ nasz Bezimienny bohater może być wyjątkiem i tu pojawia się właśnie drugi sposób. Działa tylko wtedy, gdy mamy dodatek Noc Kruka. Musimy pogadać z Vatrasem, dać mu list od Cavalorna (o ile nie zrobiliśmy tego wcześniej) i poprosić go o pomoc w dołączeniu do gildii. Mag odeśle nas do Laresa, a Lares - z powrotem do Vatrasa, gdy tylko powiemy mu, że chcemy zaciągnąć się do Klasztoru. Vatras poinformuje nas, że Daron został niedawno zdradziecko zaatakowany przez gobliny i obrabowany przez owe sprytne stworzenia, które ukradły jego cenny posążek Innosa, który zanosił właśnie do Klasztoru. Sprawa jest dość prosta - idziemy do Karczmy pod Martwą Harpią, siedzi tam Greg. Prosi nas o pomoc, zgadzamy się i idziemy z nim do pobliskiej jaskini. Jest tam sporo Goblinów (nawet Czarnych, które są głównym problemem) . Musimy użyć zwojów, lub zabić tyle Goblinów, ile zdołamy i uciec przed resztą do stojącego przed jaskinią Grega. On da sobie z nimi spokojnie radę. Gdy już skończymy robotę, przeszukujemy jaskinię, znajdujemy posążek i rozmawiamy z Daronem, który każe nam zanieść go do Klasztoru. W tym wyjątkowym przypadku zostajemy do niego przyjęci bez ofiary.
W obu wypadkach zostajemy Nowicjuszem, i pojawia się kolejny problem...

Praca Nowicjusza... i Próba Ognia
Jako Nowicjusz dostaniemy odpowiednie odzienie (ochrona 30 przed bronią i strzałami, dostajemy od Pedro, Nowicjusza stojącego przed Klasztorem) i Pikę Bojową (od Babo) . Zaczniemy pracę Nowicjusza. Będziemy wykonywać zadania dla wszystkich Magów Ognia, a nawet u paladyna Sergio, aż w końcu możemy zapytać Mistrza Parlana, czy jesteśmy godni otrzymać klucz do biblioteki... Jeśli wykonaliśmy dostatecznie dużo zadań, otrzymamy go. Wchodzimy do Biblioteki i zaczynamy studiować różne księgi, aż natrafiamy na tą o Próbę Ognia. Idziemy do Parlana i informujemy go, że chcemy wziąć udział w Próbie. Parlan odsyła nas od Pyrokara, który zgadza się na to. Otrzymujemy trzy unikalne zadanie, po jednym od każdego z Arcymagów Ognia...
Najpierw idziemy do Dariona, który oferuje nam w zamian za pomoc po zostaniu Magiem Ognia zwój Snu. Przystajemy na to, bierzemy zwój i schodzimy na dół, do sali, gdzie Świętego Młota strzeże Gerwig. Usypiamy go, bierzemy Święty Młot, wychodzimy z Klasztoru i skaczemy z mostu, który do niego prowadzi, prosto do wody. Płyniemy, wychodzimy na najbliższy ląd i idziemy ścieżką w górę. W pewnym miejscu napotkamy całkiem nieźle ukryte za drzewami rosnącymi przy drodze, rumowisko, na którym jest cel zadania od Serpentesa. Jest nim Magiczny Golem. Przed tą walką musimy założyć skradziony Święty Młot Innosa. Golem pada po jednym ciosie zadanym tą niezwykłą bronią.
Idziemy dalej ścieżką. Po drodze napotkamy innego Nowicjusza biorącego udział w Próbie, będzie chciał za nami iść, ale przeganiamy go i idziemy dalej. Trzymamy się ścieżki, w ten sposób dojdziemy do pewnego myśliwego przy ognisku. Pomagamy mu pozbyć się pobliskich zębaczy, przechodzimy przez położony niedaleko most i wchodzimy do niewielkiego, dość dobrze widocznego lasku. Musimy dobrze poszukać ukrytej za warstwą bluszczu jaskini, wchodzimy do niej i spotykamy tam kolejnego Nowicjusza biorącego udział w próbie. Po rozmowie z nim zabijamy go i otwieramy kufer, za którym stał. Bierzemy pusty kamień runiczny z kufra i wracamy do Klasztoru.
U Mistrza Goraxa kupujemy zwój Ognistej Strzały i siarkę. Idziemy do Pyrokara, pokazujemy mu kamień runiczny. Arcymag pozwala nam go zachować. Biegniemy do Hyglasa i prosimy go o naukę formuły runy Ognistej Strzały. Po tym, jak się jej nauczymy, tworzymy runę na Stole Runicznym. Zanosimy runę Ultharowi, mówimy Serpentesowi o tym, że zabiliśmy Magicznego Golema i oddajemy mu Święty Młot Innosa. Ukończyliśmy Próbę Ognia, teraz otrzymujemy Szatę Maga Ognia i, co najważniejsze, możliwość nauki formuł tworzenia run. Przez to możemy korzystać z bardzo przydatnej magii runicznej.

Trudność rozgrywki Magiem Ognia
W Gothic 2 z dodatkiem Noc Kruka Magiem Ognia gra się niełatwo. Oto kilka rad, jak dobrze rozwinąć swoją postać, by zrobić z niej potężnego Maga:
-Do momentu zostania Magiem Ognia używamy zwojów, uczymy się broni 2h TYLKO do 30%, resztę pakujemy w manę u Vatrasa,
-Po zostaniu Nowicjuszem zakupujemy u Mistrza Goraxa Różdżkę, która jest bronią wymagającą 25 punktów Many - tyle powinniśmy już mieć. Owa Różdżka dodaje też 20 Many, co jest bardzo przydatne, i zadaje aż 55 obrażeń!
-Po zostaniu Magiem na 1 krąg uczymy się Przywołania Szkieleta Goblina (w 1 i 2 rozdziale nie ma na nie mocnych) , na 2 krąg Lodowej Lancy (rozwala Orka na kilka strzałów, bierze mało many), na 3 krąg Przywołania Szkieleta (wymiatają w 3 i 4 rozdziale) i Bryła Lodu (świetnie mrozi i jeszcze zadaje DMG) . W reszcie Kręgów zorientujecie się już sami Smile
-NIE oddajemy Saturasowi Szpona Beliara, zabieramy go do Kaplicy Beliara i wymieniamy na świetne runy (zwłaszcza wymiata przywołanie Zombie na 4 krąg) .
-dużo pakujemy w manę, jemy dużo grzybów (co około 50 grzybków jest +5 many, ten bonus powtarza się nieskończoność razy, dopóki mamy grzybki, możemy jeść i mana wzrasta, CHODZI TU O CZARNE GRZYBY A NIE O MIĘSO KOPACZA, MIĘSO KOPACZA NIE DODAJE MANY) , uczymy się języka budowniczych i czytamy tablice, żeby wzmocnić manę i inne umiejętności, pijemy Miksturki Ducha.


Myślę, że to by było na tyle Wink Mam nadzieję, że artykuł Wam się spodobał
Wszystko napisałem sam, nieufni mogą sobie wyszukać w Google fragmenty tego artykułu - niczego takiego nie znajdziecie na innym forum, publikuję to po raz pierwszy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeTiu
Obywatel


Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Górnicza Dolina
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:21, 05 Kwi 2010    Temat postu: Re: Magowie Ognia

Feros napisał:
A ofiara wynosi minimalnie 50 sztuk złota.


Ofiara wynosi Min. 25 sztuk złota miałem 60 sztuk złota i poszedłem po jego błogosławieństwo, powiedział że mam więcej niż 60 sztuk złota więc wezmę 25 sztuk złota.

A poradnik super, napewno się nie jednej osobie przyda.

Ps.Gram w Gothic2 NK Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TheBix81
Obywatel


Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarkendar

PostWysłany: Pią 09:29, 06 Sie 2010    Temat postu:

On ci zabiera 50sztuk złota jak masz ponad 100sztuk złota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yaz
Przybysz


Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:27, 10 Sie 2010    Temat postu:

Hmm 25 czy 50 złota -.-NIEWAŻNE! Ważne,że artykuł jest dobry.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yaz dnia Wto 21:28, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rakshas
Uczeń miecza


Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 08:24, 11 Sie 2010    Temat postu:

Ale świetny artykuł, rozpisałeś się, dla mnie, ten błąd jest nieważny, ważne, żeś się starał i ci wyszło. 10/10

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II: Noc Kruka / Artykuły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin