Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PORADNIKI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II / Artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beliar
Uczeń miecza


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dwór Idorath

PostWysłany: Pon 16:50, 01 Maj 2006    Temat postu: PORADNIKI

Obywatel Khorinis:
Aby nim zostać trzeba przekonać co najmniej 4 mistrzów.Misja Constantino jest taka aby zebrać potrzebne jemu zioła np.Goblinie jagody.
Aby zebrać zioła oprócz Królewskiego Szczawiu poprostu wychodzimy wschodnią bramą i skręcamy w lewo i tam są różne zioła.Królewski szczaw jest koło farmy Lobarta (dokładnie tam gdzie jest kamienny krąg).
Jak już mamy wszystkie składniki wracamy do Constantino i dajemy jemu
wszystkie zioła jakie mamy.
Misja Bospera jest prosta.Wystarczy zabić 6 wilków i wziąć ich futro.Oczywiście możemy też pójść z Bartokiem który jest nie daleko Vatrasa.
Mistrz Matteo nas prosił aby Gritta oddała jemu 100 sztuk złota.(Gritta jest
w domu tam gdzie Thorben mieszka).Przekonujemy Grittę aby oddała 100
sztuk złota, a jak już mamy te 100 sztuk złota to wracamy do Mattea i dajemy jemu te pieniądze.
Mistrz Thorben nas prosił o błogosławieństwo bogów, a więc idziemy do Vatrasa i prosimy o błogosławieństwo, a on nam powie gdzie jest Daron który musi nas pobłogosławić.(Daron jest na targowisku).
Mistrz Harad chciał broń Orka.Więc udajemy się do lasu gdzie jest dużo stworów i koniecznie musimy zabić Orka i wziąć broń, a jak już ją mamy
to wracamy do Harada i dajemy jemu tą broń.
Jest jeszcze inny sposób.
Lord Andre nam daje misję by znaleźć gildie złodzieji.Udajemy się do Kardifa który jest w knajpie i pytamy się gdzie znaleźć specjalną pracę.
Potem udajemy się do Nagura i mówimy że Kardif powiedział że Nagur ma
specjalną pracę dla nas.Nagur powie różne rzeczy, a my te rzeczy mówimy Lordowi Andre.Nagur poszedł do więzienia.Idziemy do Kardifa który nam mówi że ktoś na nas czeka za sklepem Halvora.
Tam był Attila którego musimy zabić.Jak to zrobimy to musimy wziąć klucz
który miał przy sobie.Potem idziemy do kanałów spotykamy się z Cassią.
Gadamy z nią ale nie możesz dołączyć do tej gildii.Wracamy do Lorda Andre i wydajemy Cassię, Ramireza i Jespera.Jak już są zabici to możesz
być STRAŻNIKIEM.
______________________________
LISTEN TO BELIAR


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saturas
Uczeń miecza


Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piława Górna

PostWysłany: Nie 19:10, 24 Wrz 2006    Temat postu:

Nowicjusz Klasztoru Magów Ognia:

Jeśli gadaliśmy z Ulfem (gość stoi koło targowiska) to wiemy, że aby dostać się do klasztoru trzeba dać owcę i 1000 szt. złota. Z owcą jest łatwo np. idziemy do Onara i pytamy się o owce, wysyła nas do pastuszka Pepe i za Betsy płacimy 100 zł. owca ciągnie się za nami jak... Trzeba jednak być ciągle czujnym podczas podróży do Klasztoru, ponieważ na drodze czają się wilki chętne na baranie mięso, oprócz tego co jakiś czas musimy zaglądać do tyłu czy idzie za nami (łatwo można ją zgubić, np. skręcając gdzieś szybko lub wspinając się).
Na tysiąc sztuk złota jest taki sposób, że zostajemy czeladnikiem u Harada. Za każdy miecz płaci 100.

Teraz idziemy do klasztoru i gadamy z Pedrem. Potem z Parlanem i rozdzielamy dary. Teraz przyjmujemy zadania od magów. Parlan każe nam posprzątać komnaty nowicjuszy (błeeech) ale my jesteśmy lenie i kombinujemy sobie pomocników (4). Babo pomoże nam sprzątać w zamian za zwój Pięść Wichru (można kupić go u Goraxa), lub jeśli oddamy wcześniej Neorasowi recepturę to dostaniemy go za darmo. Inni za swoje usługi będą żądać po 50 sztuk złota. Gorax każe nam roznieść kiełbaski, nowicjuszy (14stu) szukamy wszędzie tj. Pedro, now. w piwnicy, itp. Jeśli damy Pedrowi swoją kiełbaskę to powie nam gdzie rośnie ziele, które wciśniemy Neorasowi. Idziemy do Goraxa i ponownie przyjmujemy zadanie. Musimy zanieść 12 butelek wina do gospody "Pod Martwą Harpią" i odebrać za nie zapłatę. Przed wyruszeniem z klasztoru idziemy do Marduka. Prosi on nas o modlitwę za paladynów, gdy skończymy Sergio dziękuje nam i możemy się bez straty punktów umiejętności nauczyć trochę machania mieczem. Gadamy z nim i przyjmujemy zadanie. Gdy wyjdziemy z klasztoru zahaczamy o kapliczkę Isgarotha i przyjmujemy zadanie. Bestyjki nie trzeba szukać bo sama się znajdzie w drodze do gospody. Po interesach wracamy do klasztoru i gadamy z Parlanem w sprawie biblioteki. Karras powierzy nam zadanie, musimy wykupić od Ignaza w mieście 3 zwojów, po powrocie zaczynamy czytanie wszystkich ksiąg w bibliotece. Gdy wyczytamy o próbie ognia idziemy do Pyrokra i gadamy z nim o niej.

Emeryt zadaje nam zagadkę. Rozwiązanie znajduje się (na mapie) koło czarnego trolla. Gdy jesteśmy na placu koło jaskini potworka, idziemy linowym mostem, przeszukujemy dolinkę (w której jest kapliczka) i za krzakami znajdujemy wejście do jaskini w której skręcamy w prawo. Opróżniamy kufer i do klasztoru. Teraz gadamy z Ultharem. Do tworzenia runy potrzeba siarki i zwoju ognistej strzały. Graty te można kupić u Goraxa. Jak już będziemy je mieli to idziemy do biblioteki do Hyglasa, prosimy go aby nauczył nas tworzyć runę. Jak nauczy to ją robimy (dla niekumatych: przy stole runicznym). Zadanie wykonane: Teraz do Serpentesa. Oj będzie trudno. Idziemy do podziemi klasztoru i spotykamy Garwiga, rzucamy na niego czar snu. Teraz szybko bierzemy młot z ołtarza i won stąd! Golema można dobić jednym pociągnięciem. Na mapie jest zaznaczone miejsce pobytu twora. Trzeba jeszcze uważać żeby nie uderzył pierwszy, bo będzie nieciekawie.

Teraz idziemy do klasztoru i oddajemy młotek Garwigowi. Potem do Serpentesa i witamy w kręgu magów. Następnie idziemy do Lorda Heagena i gadamy z nim. Po dłuższej rozmowie rozpoczyna się rozdział II.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saturas
Uczeń miecza


Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piława Górna

PostWysłany: Pon 14:37, 25 Wrz 2006    Temat postu:

Najemnik na Farmie Onara:

Jak dojść do Majątku Ziemskiego, można zobaczyć na mapie (w dziale Mapy jest on zaznaczony). Można także pogadać z Laresem w porcie Khorinis, który zaprowadzi cię do tawerny, skąd blisko do farmy Onara.
Po drodze możemy, a nawet powinniśmy pokonać Bustera (chata przy jeziorku), później może się to przydać (poparcie). Jak dowiemy się potem, aby zostać najemnikiem trzeba zdobyć poparcie najemników i zgodę Onara.

Idziemy dalej, gdy natkniemy się na Sentenzę, dajemy mu 50 złota. Następnie wyzywamy Raula na pojedynek, po wygranej walce można oddać mu miecz. Z poparciem Wilka jest chyba najłatwiej, daje nam je po znajomości Smile. Cord poprze nas wtedy, gdy osiągniemy przynajmniej 30% w walce jednoręcznej. Cipher chce 10 łodyg bagiennego ziela (najłatwiej je znaleźć przy kałużach, są też na przy jeziorku obok Bustera), można także wydobyć je od Dara, który je ukradł. Jarvis chce, żeby pokonać w czystej walce trzech ludzi Sylvia, co już pewnie zrobiliśmy - Roda łatwo pokonać korzystając z pomocy stogów siana, można także spróbować udźwignąć jego miecz (potrzeba 30 siły). Jeśli jesteśmy silni, możemy sprowokować i pokonać Bullca, potem gadamy z Torlofem, Onarem, Lee i Pepem pilnującym owiec. Dla Pepa możemy także zabić cztery wilki grasujące na jego owce.

Torlof:
- Aby wykonać zadanie Torlofa musimy udać się na farmę Bengara i mu pomóc. Zagrażają mu dwaj strażnicy z miasta. Gadamy z Bengarem, i czekamy aż przyjdą dwaj niedoszli paladyni, poczym zabijamy ich Wink. Przyjmujemy podziękowania od właściciela farmy i ruszamy do Torlofa.
- Drugie zadanie od Torlofa. Musisz udać się na farmę Sekoba. Idąc drogą z farmy Onara na pierwszym rozstaju dróg skręć w prawo, to droga do farmy Sekoba. Sekoba znajdziesz w lewym budynku. Z początku nie będzie chciał oddawać kasy, ale jak go mocno przyciśniesz to rzuci się na ciebie z mieczem. Powal go ale nie dobijaj. Pogadaj z nim jeszcze raz a odda kasę. Te pieniądze zwróć Torlofowi.

Po tym jak zostaniemy najemnikiem, od Lee dostajemy wiadomość dla Lorda Hagena, oczywiście robimy tu za posłańca. Plusem jest to, że możemy z tym wejść do górnego miasta.

Miejscowe problemy:
Cipher został okradziony ze swojej śmierdzącej paczki z zielem. Jego paczka znajduje się teraz w mieście. Jest ona w magazynie na końcu portu przy gościach budujących statek. Strażnik podczas pierwszej rozmowy zacznie nas ostrzegać, a już w drugiej zaatakuje. Załatwiamy go i zabieramy mu klucz, następnie wchodzimy do pomieszczeń i zabieramy wszystkie przedmioty z kufrów w tym paczkę ziela. Teraz tylko wracamy do Ciphera.

Najemnik Wilk poszukuje pracy. W 3 rozdziale gdy z farmy Bengara ucieknie Malak, musimy go znaleźć i przekonać żeby wrócił. Potem gadamy z Bengarem i idziemy do Wilka. Mówimy mu, że Bengar potrzebuje ochrony, jednak musimy dać mu 300 złota żeby ruszył swój tyłek.

Raul nie wierzy, że zdobędziemy skórę czarnego trolla... ;] Do odważnych świat należy, więc ruszamy na spotkanie ze schwarz trollem (chyba każdy ma mapę). Najłatwiej go pokonać z bronie dalekosiężnej lub magii, możemy wykorzystać też fakt, że potwór jest powolny.

Myśliwy Grom siedzi w dolince, niedaleko farmy Onara i jest... głodny. Wzamian za mleko, chleb i szynkę nauczy nas (za odpowiednią zapłatą) umiejętności myśliwskich.

Wiedźma, alchemiczka Sagita przekaże nam swoją wiedzę wzamian za słoneczny aloes, bardzo żadką roślinę rosnącą tylko na odchodach czarnego trolla. Nie musimy zabijać potworka, aby go zdobyć.
Później będziemy musieli przynieść dla Thekli paczkę od Sagitty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kael
Wojownik


Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fearun
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:27, 20 Lut 2007    Temat postu:

WALKA Z TROLLAMI : (Wiem ,że to wszyscy wiedzą ale zawsze sie znajdzie jakiś newbie który nie wie Razz )

Jest kilka sposobów. (Opisze je na samym dole )

1. Dla niskopoziomowców 1-10
- Jeśli jesteśmy w pierwszym rozdziale to będzie troche problemów.
a) Dotarcie do trolla Smile Spotkamy dużo bestii które mogą nas zjeść Razz

b) Ekwipunek - no tutaj wystarczy nam dobra broń. Dobry jest Wilczy Kieł na sam początek ,ale radze wziąć lepszą. Oczywiście staramy się znaleźć pierścienie itd. (na półce skalnej niedaleko miasta jest szkielet strażnika (martwy Razz) tam jest pierścień siły +5 i pare innych rzeczy.
c) Mała ilość punktów życia i umiejętności - tzn. wystarczy jeden nasz błąd i nie zostaje nam nic innego jak Wczytanie , QuickLoad Smile
Taka mała pomoc : Warto ustawić na HotKeys (chyba tak Smile) picie mikstury. To pomaga Smile
- Drugi rodział
Tutaj już nie będzie takich problemów. Wystarczy mikstura szybkości i łatwo dotrzemy do trolla.
2.Sądze ,że będziecie już mieli poziom 10-20 i wyżej
-Trzeci rozdział i wyżej nie będziemy mieć żadnych problemów

Sposób :
1.Biegniemy szybko za trolla i go ładujemy po zadzie. Są wolne to nie zdąrzą się obrócić.
2. To jest sposób dla prawdziwych twardzieli Razz (Mówie o nisko poziomowcach) Poprostu atakujemy trolla od przodu. Wg. mnie strata punktów życia i czasu Smile
3. To już raczej w V i VI rodziale ,ale wtedy już trolle nie stanowią żadnego problemu. Zwój/Runa zmniejszenie potwora i 1-2 ciosy.
4. Czarny Troll. Sposoby takie jak wyżej i jest jeszcze jeden. Zaciągamy trolla pod łucznika. (Nie pamiętam jego imienia) A jak to robimy. Stajemy przy trollu aby on wykonywał cios. Gdy będzie starał się nas uderzyć odbiegamy. I tak w kółko ,aż dotrzemy do tego łucznika. On się nim zajmie , a jak troll będzie miał mało życia to atakujemy go.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kael
Wojownik


Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fearun
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:29, 20 Lut 2007    Temat postu:

Saturas pozwól ,że coś powiem odnośnie najemników Smile

Walka z Rodem może wyglądać tak. Bierzemy jego i miecz (możemy mieć mniej sily) i mówimy mu ,że nie oddamy. Wtedy on nas atakuje gołymi pięściamy. Walka jest już dziecinnie prosta Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kael
Wojownik


Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fearun
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:13, 20 Lut 2007    Temat postu:

Siła :
Chodzi mi głównie o jej rozwinięcie. A więc zaczynamy z siłą 10.
1. Polecam szukać mikstur , ale ich nie pić ! Jeśli rozwijamy wojownikiem tylko siłę to warto zainwestować w Alchemię. Później stworzymy dużo mikstur życia. Awansujemy i inwestujemy wszystko w siłę. Gdzieś tak od 50 siły w alchemię. (Można wcześniej lub później)
2. Siła 20-30 . Cały czas rozwijamy siłę u nauczycieli.
3. Siła 30-50 . W tym okresie polecam rozwinięcia alchemi. Nadal rozwijamy u nauczycieli.
4. Siła 50-100 . Ten okres jest bardzo ważny. Sądze ,że będziemy w późniejszych rozdziałach. Do 100 nauczymy się dopiero na statku. Jeśli jesteśmy Najemnikami/Łowcami Smoków zbieramy smocze jaja na Khorinis ,ale nie oddajemy Bennetowi !!! Zachowujemy na koniec. Będziemy mieli dużo mikstur jak sądze , staramy się o 5 gulaszów od Thekli.
5. Siła 100+ Pijemy wszystkie mikstury, gulasze. Ze znalezionych jaj tworzymy 4 (chyba) mikstury siły ( Siła +15 za jedną ,więc gdy wypijemy 4 mamy + 60 siły), Myślę ,że na ożywieńca będziemy mieli około 160-250 siły. Spotkamy wcześniej kilka stworów ,ale to będzie dla nas jak spacerek Smile

Pieniądze czyli dla jednych największy , a dla drugich najmniejszy problem w grze Smile Zależy też od gildii.
1. Na początku polecam wybrać pracę u kowala i nauczyć się tworzyć miecze. Idziemy do Benneta kupujemy 2 stale i tak w kólko. Oczywiście przydało by się zarobić z 500 sztuk złota na stal Smile
Tak 1-2 h i mamy DUŻO kasy
2. U alchemika Constantina (chyba) bierzemy prace. Zbieramy grzyby ktorych jest pod dostatkiem i oddajemy mu za niezłą kasę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
McSłoniu
Adept walki


Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:25, 22 Cze 2008    Temat postu:

Aby zostać paladynem należy oczyszścić Beneta z zarzutów i odebrać Corneliusowi dziennik i pokazać Hagenowi wpis o tym że został przekupiony, najłatwiej go pobić i zabrać dziennik. Jako mag albo najemnik zastraszyć ( aby uwolnić Beneta a nie zostać paladynem,) Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rączka
Rycerz


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 09:06, 23 Cze 2008    Temat postu:

Chyba po to żeby naprawić Oko Innosa to trzeba go uwolnić. Na Czarnego Trolla jest prosty i nie męczący sposób nawet dla 1-poziomowców Smile. Otóż wspinamy się na skały po lewej stronie od frontu jaskini, podchodzimy do krawędzi dużego kamienia po prawej. Troll się obraca w naszą stronę, ale nas nie atakuje, teraz możemy go spokojnie zaciukać Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coffeck
Nowicjusz miecza


Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Klasztoru adanosa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:53, 09 Gru 2008    Temat postu:

Jak można pójść na smoki z 13 poziomem?

Wymagania minimalne:

Potrafić pokonać kowala z dzielnicy portowej na luzie.

Umiejętność ważenia eliksirów: Eliksir życia i Eliksir siły.

Co robimy?


Idziemy na farmę Onara. Przy farmie spotkamy najemnika Festera . Rozmawiamy z nim na wszystkie tematy, aż zapolujemy z nim na polne bestie. Po zabiciu ich dokładnie przeszukujemy jaskinię. Powinniśmy znaleźć eliksir zręczności. Nie wypijamy go tylko trzymamy go ze sobą. Gramy do 3 rozdziału. W 3 rozdziale musimy uważyć eliksir siły i życia(Jeśli nie mamy ziół kupujemy je od wszystkich alchemików w mieście). Idziemy do kowala z dzielnicy portowej. atakujemy go. Kiedy będzie nas atakował wypijamy eliksir zręczności. Kiedy on nas trafi, a my będziemy pili, zwiększą nam się staty i nie stracimy eliksiru. Robimy tak w kółko. Używamy też w taki sam sposób siłę i życie. Gratulujemy! Z takimi statami bez problemu pokonasz smoki. Laughing

To raczej nie poradnik ,a trik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Coffeck dnia Wto 17:54, 09 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
amatorax
Wrzód(Zbanowany)


Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:21, 31 Mar 2010    Temat postu:

ej na gildie są tak proste sposoby najłatwiejszy straż idź do laresa rozmawiać ,że chcemy dołączyć do straży potem do martina rozmawiać i spać do północy wpółnoc przyjść tam gdzie martin jest o np. 13:00 i porozmawiać z gostkim co kradnie iść do martina po wiadomość i do andre i dać wiadomość

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arturek20011973
Obywatel


Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:14, 07 Lis 2010    Temat postu:

Najlepszy sposób na trolle itp ak zaatwić trola na 3 lvl alb więksym minimum 3 ok dajemy w siłe idziem na trola my walimy a jak on cofamy takim sposobem można o załatwić bez straty hp>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II / Artykuły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin