Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nauka modowania.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I / Artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jono
Czeladnik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:20, 19 Kwi 2009    Temat postu:

sorry już działa zapomniałem w jednej linijce dać ";". tylko mam problem z dialogiem bo mam kilka kwesti a bezimienny mówi tylko jedną i mam dobrze other, self robiłem to programem dialog manager czy jakoś tak oto kod:
Kod:
 // ************************************************************
//                   Hallo
// ************************************************************

///////////////////////////////////////////////////////
//////////////         hello
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Edward_hello   (C_INFO)
{
    npc    = BAU_2506_Edward;
    nr    = 999;
    condition    =  Dia_Edward_hello_condition;
    information    =  Dia_Edward_hello_info;
    permanent    = 1;
    important    = FALSE;
    description    =  "Kim jesteś?";
};

FUNC int  Dia_Edward_hello_condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID  DIA_Edward_hello_info()
{
    AI_Output (other,self,"DIA_Edward_hello_1_01"); //Kim jesteś?
    AI_Output (self, other,"DIA_Edward_hello_1_02"); //Nazywam się Edward. Jestem zastępcą Ryżowego Księcia.
    AI_Output (other,self,"DIA_Edward_hello_1_03"); //Masz ładny miecz.
    AI_Output (self, other,"DIA_Edward_hello_1_04"); //Wiem o tym.
    AI_Output (other,self,"DIA_Edward_hello_1_05"); //Czy mógłbym go od Ciebie odkupić?
    AI_Output (self, other,"DIA_Edward_hello_1_06"); //Chyba żartujesz!
    AI_Output (other,self,"DIA_Edward_hello_1_07"); //Nie, mówię całkiem poważnie.
    AI_Output (self, other,"DIA_Edward_hello_1_08"); //Organizuję walki. Nagrodą główną jest moja broń.
    AI_Output (other,self,"DIA_Edward_hello_1_09"); //Chcę walczyć!
    AI_Output (self, other,"DIA_Edward_hello_1_10"); //Jeszcze nie teraz.
    Log_CreateTopic (CH1_BrońEdwarda,LOG_NOTE);
    B_LogEntry(CH1_BrońEdwarda, "Edward organizuje walki w Nowym Obozie. Nagroda główną jest jego broń. Mam się do niego zgłosić później.");

   
};

// ************************************************************
//                           EXIT
// ************************************************************

INSTANCE DIA_Edward_EXIT (C_INFO)
{
   npc         = Bau_2506_Edward;
   nr         = 999;
   condition   = DIA_Edward_EXIT_Condition;
   information   = DIA_Edward_EXIT_Info;
   permanent   = 1;
   description = DIALOG_ENDE;
};                       

FUNC INT DIA_Edward_EXIT_Condition()
{
   return 1;
};

FUNC VOID DIA_Edward_EXIT_Info()
{   
   AI_StopProcessInfos   (self);
};


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jono dnia Nie 13:21, 19 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:20, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Co rozumiesz poprzez jedną kwestię? Jedna wymiana zdań, czy tylko jedno zdanie? Oba Dialogi mają numer 999, popraw to, numer odpowiada za kolejność wyborów w oknie dialogowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jono
Czeladnik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:57, 19 Kwi 2009    Temat postu:

bezi mówi tylko jedno zdanie "Kim jesteś" a tamten nawet nie odpowiada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:41, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Hmmm...?

Aktualizowałeś dialogi spacerem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jono
Czeladnik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:00, 19 Kwi 2009    Temat postu:

chodzi o reprasowanie skryptów czy jak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baka26
Przybysz


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:38, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Mam jeszcze jeden problem, jak wczytam mod w którym mają być już zmiany, włączę NOWA GRA to widać tylko Beziego i pasek hp na czarnym tle

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Baka26 dnia Pon 13:39, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:32, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Gdy już odpalisz ten bugogenny (żart xD) program klikasz "Świat", a potem "Napraw Skrypty" i wybierasz plik gothic.src. Teraz sobie trochę poczekasz, Spacer nie będzie odpowiadał ale to normalka, może to potrwać około kwadrans. >.< Jak się naprawi to powinno wszystko działać, ale na wszeeeeelki wypadem można to zrobić jeszcze raz.


Cytat:
Najpierw tworzymy dialog... Teraz otwieramy spacer i robimy to co w poprzednim cytowaniu xD. (napraw skrypty). Teraz zaglądamy do _work/data/scripts/content/CUTSCENE i usuwamy zawartość (dwa pliki powinny być).

Teraz klikamy w Spacerze na przycisk "Toggles window of outputunits" ma być wciśnięty.

Teraz patrzymy na zakładkę Output Units, klikamy Aktualizuj, a potem Zapisz.






Wszystko jest czarne? Czy przypadkiem kompilowałeś świat? Sprawdź czy nazwa światu w pliku .ini jest dobrze podana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jono
Czeladnik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:19, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Kod:
Teraz klikamy w Spacerze na przycisk "Toggles window of outputunits" ma być wciśnięty.

Teraz patrzymy na zakładkę Output Units, klikamy Aktualizuj, a potem Zapisz.


WIEM ale ja mam spacera po polsku więc napisz po polsku jakie przyciski XDDD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:17, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Ja też mam po polsku i idzie to tak samo : P.

To spolszczenie to taki pic na wodę, tylko menu jest chyba spolszczone.

To taka ikonka z kartką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jono
Czeladnik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:55, 20 Kwi 2009    Temat postu:

O__________________________O umiem XDDDD widzeXDDDDDDDDD olśniło mnieXDDDDDDDDDDDDDD a jak dodac takie coś do skryptu B:Chcę walczyć. E:Jak sobie chcesz.... i rozpoczyna się walka ale żeby można było za każdym razem walczyć ale jak bezi wygra to żeby juz nei dało się walczyć. a nagrodą ma być miecz instance black_kill proszę pomóż napewno mi to pomoże oraz innym graczom.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jono dnia Pon 19:07, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baka26
Przybysz


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:35, 21 Kwi 2009    Temat postu:

Wszystko jest czarne, a nazwa worlda jest dobra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:58, 21 Kwi 2009    Temat postu:

Baka26 napisał:
Wszystko jest czarne, a nazwa worlda jest dobra


CZY KOMPILOWAŁEŚ ŚWIAT?

Podaj najlepiej po kolei jakie kroki wykonywałeś (oczywiście w spacerze, albo skryptach o czystko ogólnym charakterze, nie mam tu na myśli edycji NPC).

EDIT:

@Jono.

No więc tak, dialog już umisz zrobić (wiem bo widziałem Smile), więc nie będę się tu rozpisywał, co do ataku NPC na ciebie to trzeba zrobić coś takiego.

Kod:
func void DIA_Lefty_First_Never()
{
   AI_Output (other, self,"DIA_Lefty_First_Never_15_00"); //Sam sobie noś tę wodę!
   AI_Output (self, other,"DIA_Lefty_First_Never_07_01"); //Tak się nie traktuje przyjaciół! Widzę, że muszę nauczyć cię dobrych manier!
   Lefty_WorkDay = B_SetDayTolerance();
   Lefty_Mission = LOG_FAILED;
   B_LogEntry         (CH1_CarryWater,   "Lewus nieźle się wściekł, gdy odrzuciłem jego 'propozycję'! A myślałem, że w Starym Obozie było niebezpiecznie!");
   
   Info_ClearChoices   (DIA_Lefty_First );
   AI_StopProcessInfos   (self);
   Npc_SetTarget (self, other);
   AI_StartState (self, ZS_ATTACK, 1, "");
};


To kawałek skryptu Lewusa, co robi po odmowie, interesuje nas to:

Kod:
AI_StopProcessInfos   (self);
   Npc_SetTarget (self, other);
   AI_StartState (self, ZS_ATTACK, 1, "");


NPC po kolei: Kończy rozmowę, ustala cel (MY) i atakuje nas. Można to trochę poprzestawiać i zrobić żeby atakował kogoś innego, wcześniej wyciągnął broń i dopiero potem zaatakował, możliwości jest nieskończoność (to w końcu czyste skrypty, a nie Morrowind CS). Po prostu umieść taki kod po rozmowie odnośnie walki.

Teraz Co zrobić po walce. Jest to niestety trochę bardziej skomplikowane, w grę wchodzą tablicę bo silnik musi wiedzieć czy pokonaliśmy danego NPC....

Walka ma się odbywać na śmierć i życie? Czy z tym samym NPC który ma ci wydawać potem broń? Zależnie od odpowiedzi sprawa może być albo łatwa albo trudna...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artex dnia Wto 17:06, 21 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jono
Czeladnik


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:21, 21 Kwi 2009    Temat postu:

z tym samym npc bo jak go pokonam to on w nagrodę daje broń, to NIE ma być na śmierć i życie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jono dnia Wto 17:22, 21 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:40, 21 Kwi 2009    Temat postu:

No to będzie najtrudniej...

Popatrz sobie w skrypt Scatyego i bazuj się na nim, ma on tam umieszczone warunku odnośnie bicia innych NPC Very Happy .

Co do miecza... kiedy NPC już wstanie i zagadasz do niego to po wymianie zdań musi nie tylko ci oddać przedmiot (jeśli go ograbisz to już nie będzie miał broni), ale wcześniej go sobie "przyzwać".

Kod:
CreateInvItems (self, ItMi_Gold, 500);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMi_Gold, 500);


Bazuj się na tym. Pierwsza linijka przyzywa do EQ naszego NPC 500 złota, druga odpowiada za wręczenie złota tobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baka26
Przybysz


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:56, 21 Kwi 2009    Temat postu:

1Zrobiłem plik world.zen GoManem
2Spacerem w pliku world.zen powstawiałem nowe przedmioty, drzewa itp.
3Zrobiłem skrypty moda i broni
4Zrobiłem paczkę moda do której wrzuciłem wszystkie moje skrypty i plik world.zen
5Paczkę wkleiłem do folderu gothic\Data\ModVDF
6Skrypt moda wkleiłem do folderu gothic\system
i włączyłem grę programem PlayerKit


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I / Artykuły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 6 z 13

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin